Business Hi-Tech

Mesajele "spam" produc anual pagube de 13 mld. dolari

06.01.2003, 00:00 11

Mesajele de e-mail nesolicitate, mai bine cunoscute sub denumirea de "spam", sunt nu numai neplacute pentru cei care le primesc dar si costisitoare pentru companii.
Un studiu realizat de compania de cercetare a pietei Ferris Research si preluat de CNN.com arata ca mesajele tip spam costa anual firmele americane 8,9 miliarde de dolari iar pe cele europene 2,5 miliarde de dolari. Pentru furnizorii americani si europeni de servicii costurile pe care le cauzeaza spam-urile se ridica anual la 500 de milioane de dolari.
Daca majoritatea mesajelor de acest gen pot fi sterse intr-o secunda, unii dintre angajatii care primesc astfel de e-mail-uri pot fi tentati sa deschida link-urile pe care acestea le contin, consumand o parte din timpul de lucru, explica Marten Nelson, analist la Ferris Research.
Pentru ca angajatii sa nu mai fie tentati de mesajele spam, unele firme opteaza pentru instalarea de softuri al caror scop este filtrarea e-mail-urilor. In acest caz insa este foarte posibil ca respectivele softuri sa respinga, din greseala, si mesaje bune. Pentru recuperarea acestora se consuma din nou din timpul care ar trebui dedicat sarcinilor de serviciu.
Analistii de la Ferris Research au luat in calcul faptul ca pentru a rezolva un mesaj spam, un angajat are nevoie de aproximativ 4,4 secunde. Din start, costurile cauzate firmelor americane de aceste mesaje se ridica la patru miliarde de dolari, spun analistii. La acestea se adauga alte 3,7 miliarde de dolari pe care aceleasi companii ii cheltuie pentru a-si actualiza infrastructura informatica.
Costurile sunt mai reduse in Europa pentru ca mesajele spam nu sunt o problema atat de mare precum in Statele Unite, spune Nelson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO