Business Hi-Tech

Microsoft ataca Google pe piata publicitatii online

08.05.2006, 00:00 9

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, a mai facut un pas impotriva Google pe piata publicitatii online, prin faptul ca toate anunturile de publicitate de pe motorul propriu de cautare MSN Search vor fi oferite prin propria agentie de publicitate online, denumita AdCenter, scrie Financial Times.

Compania va intra in competitie directa, de la egal la egal, cu cel mai mare motor de cautare din lume, Google, pe segmentul publicitatii online.

"Incepand de acum traficul de reclame de pe motorul de cautare va fi directionat exclusiv prin AdCenter", a declarat David Jakubowsky, seful diviziei de cautare online a Microsoft. "Cu alte cuvinte, pe MSN Search nu vor mai fi reclame furnizate prin intermediul Yahoo", a mai spus acesta.

AdCenter este un serviciu care le permite companiilor sau utilizatorilor care vor sa-si faca publicitate pe site-ul MSN sa liciteze pentru a putea castiga un loc unde sa-si afiseze reclama, scrie Financial Times.

Divizia de Internet a devenit o prioritate pentru Microsoft, mai ales in ceea ce priveste serviciile de software.

Compania are in plan sa cheltuiasca anul viitor 1,1 miliarde de dolari (860 de milioane de euro) pentru cercetarea si dezvoltarea MSN, dublu fata de nivelul de 500 de milioane de dolari (393 milioane de euro) anul trecut, a declarat Steve Ballmer, director executiv in cadrul Microsoft.

"Acum ca folosim AdCenter, orice utilizator care dispune de un card de credit poate initia campanii de publicitate pe site-ul MSN Search", a mai spus David Jakubowsky. "Este o premiera intrucat pana acum aveam reclame furnizate atat prin tehnologia Yahoo, cat si prin AdCenter, insa acum am renuntat complet la alti furnizori de servicii de publicitate online".

Pe termen lung, Microsoft are in plan sa investeasca miliarde de dolari pentru dezvoltarea de noi produse in urmatorii ani, in detrimentul profitului. Ballmer apreciaza ca exista doar doua sau trei companii care pot realiza infrastructura necesara pentru a satisface nevoile utilizatorilor de Internet si cerintele companiilor care aleg publicitatea online.

Investitorii au reclamat insa lipsa de claritate a strategiei Microsoft privind modul de a concura cu rivalii din sectorul online, Google si Yahoo.

Din acest motiv, compania lui Bill Gates va incepe sa furnizeze publicitate online prin AdCenter si pe alte site-uri de Internet, console de jocuri video sau chiar telefoane mobile, scrie Financial Times.

"AdCenter a insemnat un mare pas inainte pentru noi, un pas care a contribuit la transformarea Microsoft dintr-un producator de software intr-un producator de aplicatii si furnizor de continut media prin intermediul site-urilor MSN si Windows Live", a spus Steve Ballmer.

Insa, cu toate acestea, Microsoft are mult de recuperat pana sa ajunga din urma Google, care a raportat o crestere de 80% de la an la an pe segmentul publicitatii online, scrie Financial Times.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO