Business Hi-Tech

Mihai Anghel, Co-fondator GloriaFood: În continuare în familiile româneşti se găteşte foarte mult în casă, banii sunt mai scumpi decât timpul

Mihai Anghel, Co-fondator GloriaFood: În continuare în...

Autor: Ştefan Stan

26.10.2015, 13:48 1421

Din punctul nostru de vedere în România piaţa oamenilor care comandă mâncare online acasă este destul de micâ. În continuare în familiile româneşti se găteşte foarte mult în casă, banii sunt mai scumpi decât timpul. În Vest ponderea e invers, oamenii au adoptat un stil de viaţă care economiseşte timpul pe care l-ai petrece cu gătitul, a spus la ZF Digital Mihai Anghel, Co-fondator GloriaFood. 

Există o rată destul de rapidă de absorbţie a clienţilor care comandă telefonic în online.

Noi ne-am concentrat în primă fază pe pieţele vorbitoare de engleză. NU am localizat produsul în română, deşi suntem din România. Abia de o lună am început să creăm produse specializate pe această zonă. Avem restaurante membre mai multe în Ungaria, Cehia, Polonia şi Croaţia decât în România.

În România unele restaurante au dat drumul cu versiunea în engleză cu multe luni înainte.

Nu cred că există o abordare de excludere, trebuie să alegi una sau alta. Sunt multe restaurante care au propriul site, propria soluţie şi parteneriază şi cu Food Panda şi Oliviera şi oricine latcineva care face asta cu succes.

Este alegerea restaurantelor să vadă dacă merită să îşi creeze o soluţie prin care îşi atrage clienţi în sistem sau nu. În celălalt sistem ai control asupra clienţilor. Depinde cât de concentrat eşti pe acest gen de business.

În modelul nostru de business restaurantul foloseşte soluţia ca să îşi cultive relaţia cu clienţii.  Este mai relevant ce se întâmplă cu soluţia noastră în SUA, în Australia etc. Pe zona de tipuri de mâncare, pizza este numărul unu. În SUA este Tex Mex, adică burgeri, iar pe locul trei ar fi Sushi. În Rusia numărul unu pe livrări este piaţa de sushi.  

Noi avem o viziune diferită de Food Panda. Noi credem că business-ul de discovery de restaurante va deveni irelevant în câţiva ani. Experienţa de search cu Facebook şi Google va rezolva problema complet, iar portalurile vor deveni irelevante. Vor ca oamenii să se implice şi să interacţioneze online direct.  Noi pariăm pe ideea că proprietarii de restaurante care se implică activ în zona de online vor avea succes, iar cei care vor să scape de problemă, adică să gătească şi atât, vor trebui ori să schimbe modul de lucru sau să se retragă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO