Business Hi-Tech

Mio Technology si-a redus estimarile privind vanzarile GPS in Romania

04.12.2008, 18:02 15

Mio Technology, producator de echipamente de navigatie GPS, si-a redus estimarile privind vanzarile din acest an cu 40.000 unitati, la 50.000 de unitati, ca urmare a scaderii pietei auto din Romania si a puterii de cumparare a consumatorilor. "Ne asteptam in acest an sa avem o cota de piata de 50%, respectiv 50.000 de unitati vandute, in crestere cu 38% comparativ cu anul anterior. Initial, estimam ca in Romania s-ar fi vandut in total 180.000 unitati, dar acum credem ca se vor vinde 100.000 de echipamente. Ne-am revizuit in scadere si estimarile pentru vanzarile noastre, de la 90.000 de unitati, din cauza diminuarii vanzarilor de automobile si a scaderii puterii de cumparare a consumatorilor", a declarat Laura Samson, director general Mio Technology Romania. Pentru anul viitor, Mio estimeaza ca vanzarile din Romania vor avea o crestere similara cu cea a pietei, respectiv de 40%. "Romania are potentialul de crestere cel mai mare, mai ales ca rata de penetrate a dispozitivelor GPS este foarte mica fata de tarile din vestul Europei. Cresterea pietei va fi de 40-50%, ca numar de unitati, insa valoric, evolutia va fi de 10%, datorita ieftinirii produselor. Acum, pretul mediu al unui dispozitiv GPS este de 200 euro, fata de 300-350 euro anul trecut", a spus Samson. In prezent, rata de penetrare a echipamentelor GPS este de circa 3% pe piata locala, fata de peste 50% in Europa de Vest. In prezent, in Romania, 90% din produsele Mio sunt achizitionate de consumatori si doar 10% de companii. "Anul viitor, ne asteptam ca ponderea companiilor sa se majoreze cu 50% fata de 2008, la 15%", a precizat Samson.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO