Restricţiile impuse de pandemie au dus la creşterea considerabilă a comerţului online în ultimele 18 luni, iar digitalizarea s-a extins asupra întregului retail, numărul cumpărătorilor online fiind în continua creştere, după cum arată o analiză realizată de Nielsen.
Dintre utilizatorii curenti, 8% declară că au devenit e-shoppers în ultimele 6 luni (versus 20% nou veniti anul trecut). Acest lucru arată în acelasi timp că pe piaţă există acum mai mulţi cumpărători cu experienţă de cel puţin un an: 92% experimentaţi versus 80% in 2020.
In Romania, consumatorii care se indreapta catre online pot opta fie pentru platforma online a retailerului preferat, fie pentru platformele de livrare si folosesc atat paginile de internet cat si aplicatiile dedicate. Mai mult de o tremie (36%) prefera sa cumpere direct din aplicatia retailerului si aproape 7% apeleaza la aplicatia platformelor de livrare.
“In topul motivelor de cumparare online gasim pe primul loc gama variata de marci si produse disponibile online (66%), urmat de serviciul de livrare (54%) si preturile mai mici comparativ cu magazinele fizice (48%). Pentru nou venitii de anul acesta se remarca o sensibilitate mai mare la pret, ei valorizand mai mult (57%) faptul ca gasesc preturi mai mici decat in magazinele fizice, precum si ofertele/ promotiile atractive gasite in online (47%)”, spune Iulia Pencea, Market Leader NielsenIQ Romania.
Din punctul de vedere al categoriilor cumparate online, nu se remarca diferente intre cumparatorii experimentati si cei care au venit pentru prima data in online in ultimele 6 luni.