Business Hi-Tech

Nu pariaţi pe Twitter anul acesta, toţi ochii vor fi pe Facebook şi Google

Nu pariaţi pe Twitter anul acesta, toţi ochii vor fi pe...

Autor: Mădălina M.

07.01.2014, 15:20 380

Facebook şi Google vor fi cele mai fierbinţi acţiuni din domeniul IT pe burse anul acesta, în detrimentul retelei Twitter, care, deşi a avut o evoluţie explozivă de la listarea din toamna lui 2013, va scădea în atractivitate pentru că nu reuşeşte să atragă bani din publicitate, arată o prognoză a unui analist Morgan Stanley, citat de MarketWatch.

Economistul Scott Devitt, de la Morgan Stanley, şi-a reevaluat poziţia faţă de acţiunile Twitter într-o notă emisă investitorilor într-o formulare echivalentă cu sfatul de a vinde, în timp ce şi-a menţinut optimismul în privinţa Google şi Facebook.

Una dintre explicaţiile Lui Devitt este legată de competiţia foarte mare pentru atragerea veniturilor din publicitate, care de obicei sunt direcţionate către platformele mai mari şi mai stabile, precum Facebook.

Aşadar, deşi este o platformă de socializare convingătoare, Twitter are o problemă de monetizare şi nu reuşeşte să atragă venituri din publicitatea online. 

În 2013, Twitter avea doar 6% din veniturile pe publicitatea online de 10,3 miliarde de dolari, în timp ce Facebook acoperea 66% din piaţă, potrivit calculelor analistului.

Devitt estimează că în următorii patru ani, Twitter va acoperi 10% din piaţa publicităţii online, echivalentul a 29,4 de miliarde de dolari, iar Facebook îşi va menţine cota de 66%.

Preţul acţiunilor Twitter a scăzut cu mai mult de 7% după analiza lui Devitt, ajungând la 64 de dolari, dar este în continuare cu 146% mai mare decât cel cu care a pornit la listarea la bursă de pe 7 noiembrie 2013, de 26 de dolari pe unitate. Devitt estimează că acţiunile Twitter se vor deprecia până la 33 de dolari pe titlu.

Analistul consideră că în ciuda simplităţii cu care utilizatorii îşi pot face un cont, este destul de complicat să înţeleagă cum pot obţine mai mult de la Twitter, spre deosebire de Facebook, care este uşor de folosit. 90% din utilizatorii Twitter folosesc şi Facebook, însă numai 22% din cei cu un cont pe reţeaua lui Zuckerberg se loghează şi pe platforma de microblogging.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO