Business Hi-Tech

Numărul de linii de telefonie fixă a crescut şi în 2011, dar durata medie a apelurilor e în scădere

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

13.06.2012, 11:54 174

În cea de-a doua jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces şi numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă, însă volumul de trafic şi durata medie a unui apel au scăzut comparativ cu semestrul anterior, arată un raport realizat de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), care ia în calcul date de la 49 de furnizori activi.

Astfel, numărul de linii de acces (posturi telefonice) a crescut în anul 2011 până la 4,69 milioane, cu 4%, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care a ajuns la 4,04 milioane.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 24,6%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a ajuns la 54,1%.

Din cele 4,69 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,84 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (plus 3,8% comparativ cu sfârşitul anului 2010), în timp ce 0,85 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în creştere cu 5,4% faţă de anul 2010).

În 2011, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 14%, ajungând la 6 miliarde minute. Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 19% (până la aprox. 3,5 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 14% (până la 1 miliard de minute), traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 4% (până la 280 milioane de minute), singura categorie principală de trafic care a înregistrat o creştere în anul 2011 fiind traficul de voce către reţele mobile, care a crescut cu 5% (până la 1,1 miliarde minute).

În cea de-a doua jumătate a anului 2011, fiecare apel iniţiat de pe telefonul fix a durat în medie 3 minute şi 10 secunde, în scădere cu 4 secunde faţă de prima jumătate a anului 2011. În aceeaşi perioadă, traficul de voce mediu lunar per linie de acces a scăzut cu 9 minute, de pe fiecare linie efectuându-se lunar convorbiri ce au însumat 1 oră şi 42 minute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO