Business Hi-Tech

Precizie de laser pentru cautarea de filme si muzica digitala pe Internet

27.07.2005, 18:13 16

Cautarea de continut multimedia, mai exact de clipuri video sau melodii, pe Internet incepe sa fie din ce in ce mai eficienta, intrucat foarte multe companii incearca sa gaseasca solutii pentru a oferi utilizatorilor rezultate multumitoare si cat mai exacte ale cautarii, scrie editia online a BBC News.

Compania specializata in cautari de continut multimedia Blinks este cea mai recenta aparitie in domeniu, iar serviciile pe care le ofera permit utilizatorilor sa gaseasca imediat clipurile video sau melodiile pe care le cauta. "Tot ceea ce au clientii nostri de facut este sa tasteze un singur cuvant care se regaseste in clipurile cautate, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara", a afirmat un oficial Blinks. Servicii similare ofera si mai-marii Internetului, Google sau Yahoo.

Serviciile de cautare oferite de Blinks utilizeaza o tehnologie prin care se poate recunoaste vocea din clipurile video sau din melodiile cautate de utilizatori pentru a facilita foarte mult gasirea filmelor sau melodiilor si pentru a oferi rezultate cat mai eficiente, au explicat specialistii companiei.

Spre exemplu, fanii Harry Potter au posibilitatea de a salva cautarile anterioare despre acest subiect pentru a nu mai fi nevoiti sa caute de fiecare data. Iar daca unul dintre cele doua cuvinte ce compun numele personajului de poveste apare intr-un podcast (emisiuni sau show-uri oferite utilizatorilor spre descarcare si ascultare pe playere digitale), cei interesati vor sti cu siguranta, intrucat nu se omite nici un rezultat, scrie editia online a BBC News.

Principalul motiv pentru care Blinks a creat servicii speciale pentru cautarea de continut multimedia este faptul ca, pe Internet sunt tot mai multe filme si melodii disponibile spre descarcare, mai ales de cand podcasting-ul a devenit un concept popular printre utilizatori, iar cautarea trebuia sa se faca foarte usor, a explicat pentru BBC News fondatorul companiei.

Iar pe langa acest fapt, continutul multimedia nu este o aparitie recenta pe piata, insa conexiunile la Internet in banda larga (broadband) din ce in ce mai populare au indreptat interesul utilizatorilor catre filmele si melodiile de pe Internet si au dus la imbunatatirea calitatii acestora, scrie editia online a BBC News.

"Nu am facut decat sa analizam punctele slabe ale cautarilor de acum si sa incercam sa le aducem imbunatatiri", a precizat acesta. "Iar problemele sunt grave atunci cand utilizatorii incearca sa gaseasca emisiuni de televiziune sau filme."

Principalii doi jucatori importanti de pe aceasta piata a cautarii de continut multimedia pe Internet, Google, cel mai mare motor de cautare din lume si Yahoo, cel mai popular portal de Internet din lume, au si ei o mare contributie la dezvoltarea cautarii video si audio pe Internet, scrie BBC News.

Google este considerat cel care a revolutionat cautarea paginilor web si a imaginilor stocate online, prin serviciile sale. Compania a mers si mai departe cu serviciul de cautare, lansat recent, pentru continut video in format digital. Yahoo si-a prezentat de asemenea prima versiune a serviciului de cautare video, insa a mers cu un pas mai departe. Compania si-a lansat direct propriul magazin de muzica pe Internet.

Insa serviciile oferite de aceste doua mari companii pentru cautarea video nu analizeaza continutul multimedia pe care il cauta si dupa recunoasterea vocala si nici nu ofera utilizatorilor posibilitatea sa se uite la filme sau sa asculte melodiile, au precizat analistii din domeniu.

Cu toate acestea, marile motoare de cautare s-au orientat rapid spre noi solutii, care sa ofere utilizatorului de Internet nu numai link-ul spre o pagina cu informatii relevante, ci si poze, melodii sau filmulete care au legatura cu subiectul cautat, scrie presa internationala. anca.arsene@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO