Business Hi-Tech

Primăria Cluj-Napoca va avea un portal informatic de 1,3 milioane de euro

Primăria Cluj-Napoca va avea un portal informatic de 1,3 milioane de euro

Foto Silviu Matei

Autor: Laurentiu Cotu

16.09.2011, 00:04 611

Primăria Cluj-Napoca a atribuit con­sor­ţiu­lui format din companiile Net Brinel (de­ţinută de clujeanul Marcel Borodi), C.P Consultant Services (controlată de Corina Petrescu, director în cadrul Ministerului Comuni­ca­ţiilor în perioada cabinetului Adrian Năstase) şi Software Development&Consulting (companie de soft cumpărată de distribuitorul IT&C Omnilogic) un contract în valoare de circa 5,5 mil. lei (1,3 mil. euro), pentru realizarea unui sistem informatic integrat de tip e-administraţie.

Proiectul finanţat din fonduri europene are ca termen de implementare 9 luni de la data semnării contractului.

"Primăria Cluj-Napoca va beneficia de un portal informatic prin care cetăţenilor li se va oferi o alternativă electronică faţă de relaţiile clasice cu publicul, la ghişeu", au spus reprezentanţii Primărei Cluj-Napoca. De exemplu, potrivit acestora, afişajul cultural şi de evenimente se va putea face online, la fel şi autorizarea manifestărilor publice, stadiul lucrărilor pentru proiectele primăriei, completări online în ceea ce priveşte dosarele pentru locuinţe, urbanism, restituiri şi situaţia la zi.

Totodată va putea fi urmărit online progra­mul manifestărilor pentru toate instituţiile culturale sau sportive administrate de pri­mărie, pu­tându-se rezerva bilete la cinematografe, sala polivalentă sau filarmonică (investiţii ale municipalităţii clujene aflate încă în derulare). Pe de altă parte, clujenii vor putea prin intermediul portalului informatic al primăriei să solicite atribuirea unor locuri de parcare, cât şi plata abonamentelor pentru parcări, însă şi permise de liberă trecere pentru transportul greu.

"Această platformă va oferi şi posibilitatea constituirii arhivei electronice a primăriei, clujenii vor putea de acasă, prin accesarea unui cont, să obţină copii după diverse acte administrative. În plus, se vor putea face mai uşor rapoarte asupra tipului de reclamaţii depuse şi asupra zonelor cu probleme", au mai spus reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca.

Proiectul primăriei pentru realizarea unui sistem informatic integrat de tip e-administraţie este susţinut din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial, Axa prioritară 3 - Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţi­ilor pentru sectoarele privat şi public, domeniul major de intervenţie "Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice". Scopul proiectului este facilitarea accesului cetă­ţenilor la serviciile publice prin intermediul unui portal pus la dispoziţia acestora.

AFACERI DE LA ZERO