Business Hi-Tech

Proprietarul Cel.ro intră în război pe YouTube cu Consiliul Concurenţei pe care îl numeşte “Consiliul Monopolurilor” şi anunţă că va ataca în instanţă amenda de 1,6 mil. lei pe care o consideră “un abuz grosolan”

Tiberiu Pop aduce acuzaţii grave ântr-un mod neuzual Consiliului Concurenţei: printr-un clip publicat pe platforma YouTube

Tiberiu Pop aduce acuzaţii grave ântr-un mod neuzual Consiliului Concurenţei: printr-un clip publicat pe platforma YouTube

Autor: Adrian Seceleanu

25.09.2019, 20:49 2222

Corsar Online, compania care administrează magazinul online cel.ro, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală, cu afaceri de 266 mil. lei în 2018, va ataca în instanţă amenda de 1,6 mil. lei primită de la Consiliul Concurenţei pentru că nu ar fi aşteptat aprobarea autorităţii pentru a demara efectiv preluarea a trei domenii ale unor magazine online în urmă cu aproape trei ani de zile, conform unui anunţ făcut de Tiberiu Pop, CEO şi proprietar al companiei prin intermediul unui clip video publicat pe platforma YouTube.

Pop aduce în cadrul clipului video acuzaţii dure Consiliului Concurenţei, pe care îl şi denumeşte de altfel “Consiliul Monopolurilor”, susţinând că amenda aplicată cel.ro reprezintă un “abuz grosolan”, care implică şi folosirea unor “documente false” şi acte de “abuz în serviciu” şi “corupţie”.

Şeful cel.ro prezintă în cadrul clipului şi numele inspectorului de concurenţă care s-a ocupat de caz, şi al soţiei acestuia, care lucrează tot în cadrul instituţiei, ridicând semne de întrebare privind sursa creşterii averii familiei în ultimii ani.

În principal ,Tiberiu Pop afirmă că autoritatea de concurenţă nu ar fi trebuit să amendeze cel.ro pentru că nu a notificat în 2016 instituţia privind preluarea controlului aupra domeniilor de internet marketonline.ro, mediadot.ro şi azerty.ro, folosite anterior de câteva magazine online, în condiţiile în care că cel.ro nu a preluat şi oameni, alte active sau operaţiuni iar site-urile au fost vândute în condiţiile în care firma care le deţinea încerca să se salveze pe fondul acumulării de pierderi şi datorii. Pop acuză şi faptul că nu există acte oficiale privind cifra de afaceri din anul 2015 a companiei Kelion de la care retailerul a preluat cele trei domenii de internet, iar fără aceste acte “această inspecţie nu ar fi existat şi astfel nici amenda”.

Pop ridiculizează şi unele dintre formulările din documentele din dosarul întocmit de oamenii de la “Consiliul Monopolurilor”, în condiţiile în care “bugetarii corupţi” din instituţia care “întoarce banii cu lopata” au scris în acte că “domeniile de internet au obiect de activitate” şi “domeniile de internet sunt magazine online” - “greşeli” care fac pe oricine ştie cum funcţionează internetul “să îşi facă cruce cu două mâini”.

Consiliul Concurenţei a anunţat în ianuarie 2019 că a sancţionat compania Corsar Online SRL, care operează magazinul online cel.ro, cu 1,6 mil. lei - o sumă aproape egală cu profitul net cumulat raportat de firmă în ultimii cinci ani de zile, pentru că nu a aşteptat aprobarea autorităţii pentru a demara efectiv preluarea a trei domenii online în urmă cu aproape trei ani de zile.

„În cadrul analizei modalităţii prin care Corsar a preluat controlul aupra domeniilor de internet marketonline.ro, mediadot.ro şi azerty.ro, autoritatea de concurenţă a constatat că operaţiunea a fost pusă în aplicare înainte de a primi autorizarea din partea Consiliului Concurenţei, prin listarea pe cele trei site-uri a ofertei de produse aparţinând Corsar, precum şi procesarea şi livrarea produselor către clienţi”, conform unui anunţ al Concurenţei.
ZF a scris în exclusivitate în mai 2016 despre negocierile cel.ro pentru achiziţia celor trei domenii, iar în august a arătat, printr-un nou articol, că tranzacţiile au fost perfectate.

Reprezentanţii cel.ro nu au comentat la vremea respectivă informaţiile ZF.

În 2016, anul preluării celor 3 magazine online de către cel.ro, Tiberiu Pop - CEO şi proprietar al Corsar Online -, a atacat Consiliul Concurenţei pentru că a aprobat achiziţia rivalului PC Garage de către gigantul eMAG. Pop declarase atunci pentru pentru ZF că decizia Concurenţei este „o mare dezamăgire. Chiar şi Consiliul, care de obicei are o poziţie coerentă legat de concurenţă, se pare că poate fi influenţat (…)”.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO