Business Hi-Tech

Răspunsul eMag la amenda Consiliului Concurenţei: Viteza cu care am dezvoltat platforma nu a fost lipsită de erori, însă am învăţat de fiecare dată din ele. Am luat măsuri pentru ca regulile şi algoritmii de pe plaformă să fie mult mai transparenţi

Răspunsul eMag la amenda Consiliului Concurenţei: Viteza cu care am dezvoltat platforma nu a fost lipsită de erori, însă am învăţat de fiecare dată din ele. Am luat măsuri pentru ca regulile şi algoritmii de pe plaformă să fie mult mai transparenţi

Autor: Roxana Rosu

29.12.2020, 12:11 2365

eMAG a anunţat că a colaborat cu Consiliul Concureţei pe tot parcursul investigaţiei declanşate în 2017 şi a pus la dispoziţie toate datele şi informaţiile privind modul de funcţionare a platformei Marketplace pentru o înţelegere completă a acestui nou model de comerţ electronic.

Consiliul Concurenţei a anunţat astăzi că a amendat Dante International, operatorul platformei eMag, cu 32 milioane lei, pentru abuz de poziţie dominantă faţă de partenerii de pe marketplace, în perioada 2013 – iunie 2019.

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învăţat de fiecare dată din ele şi ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluţii rapide în interesul clienţilor, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părţi implicate în platformă. Deşi izolate, aceste situaţii au generat îngrijorări ale autorităţii de concurenţă, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent şi echilibrat prin care toate părţile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerţ online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancţiune, luăm partea bună din aceasta experienţă: am învăţat cum să oferim un serviciu foarte bun în acelaşi timp şi clienţilor, şi partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli şi algoritmi îmbunătăţiţi permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienţii beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp şi bani, iar partenerii beneficiază de oportunităţi majore de dezvoltare, în România şi în ţările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Iulian Stanciu deţine aproximativ 20% din Dante Internaţional, diferenţa fiind controlată de grupul Naspers din Africa de Sud.

Platforma eMAG a funcţionat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă.

Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să îşi vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, Dante International şi-a asumat o serie de măsuri în faţa autorităţii de concurenţă, prin care regulile şi algoritmii vor fi mult mai transparenţi.

”Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor creşte prin predictibilitate, acces la date şi o soluţionare rapidă a problemelor”, a precizat eMag.

Dante Internaţional, compania care adminis­trea­ză eMAG - cel mai puternic retailer online din Româ­nia şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, a re­ve­nit pe profit net în 2019, după şase ani în care a raportat pier­deri, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice din România. Compania a raportat la Finanţe afaceri de 4,599 mld. lei, mai mari cu 8% faţă de anul precedent, şi un profit net de 49,5 mil. lei, faţă de o pierdere netă de 44,7 mil. lei în 2018.

Structura Dante Interna­ţional SA cuprindea în 2019 eMAG România, Fashion Days România, Bulgaria şi Ungaria şi vânzări intercompanii pentru eMAG Bulgaria şi parţial eMAG Ungaria. Tudor Manea, director general al eMAG România, declara în luna iulie 2020 pentru ZF că în total, afacerile grupului eMAG au fost mai mari. ”La nivelul grupului eMAG, cifra de afaceri a fost de 5,6 miliarde lei, în creştere cu 17,3% de la an la an, cu profit operaţional pozitiv“.

 
AFACERI DE LA ZERO