Business Hi-Tech

Reducerile de preturi cresc puternic vanzarile de imprimante laser

30.06.2004, 00:00 38



Reducerea continua a preturilor imprimantelor laser alb-negru si color au crescut puternic vanzarile, (reducand) din cota de piata a imprimantelor inkjet, care continua insa sa domine de departe piata romaneasca, spune compania de analiza International Data Corp. (IDC).



Practic, in primele trei luni ale acestui an, numarul de imprimante laser color vandute a crescut cu 111,8% fata de aceeeasi perioada a anului trecut, iar laserul alb-negru a cunoscut de asemenea o crestere de 81,4%. A crescut si numarul de imprimante matriciale cumparate, cu 16%, iar printerele inkjet au pierdut teren: minus 10%, conform studiului IDC.



Trecerea la laser se simte si luand in calcul alt indicator: pe primele trei luni ale acestui an numarul de imprimante vandute ramane identic cu cel din primul trimestru al 2003, in timp ce valoarea pietei a crescut cu aproape 13 procente. Deci se vand produse mai scumpe. Imprimantele inkjet continua sa ocupe 71,1% din vanzari, insa pierd teren puternic in fata noilor tehnologii - pe 2003 cota lor de piata a fost de 81,5%, conform IDC. Imprimantele laser alb-negru ocupa pe primul trimestru 7,8% din vanzari, iar cele laser color 0,9%, ca numar de unitati vandute. Ca valoare, imprimantele laser ocupa 50% din piata, iar cele inkjet numai 33,3%.



Principalii cinci jucatori de pe piata romaneasca, Hewlett-Packard (HP), Lexmark, Epson, Canon si Samsung (care a scos din top Kyocera) ocupa in continuare 96% din vanzarile ca unitati si 85% din incasarile obtinute. Hewlett-Packard este lider de piata atat ca numar de unitati vandute, cat si ca incasari obtinute, fara ca analistii sa faca publice datele legate de cote de piata.



Incasarile HP au crescut pe primul trimestru cu 9,5% fata de anul trecut, dat fiind faptul ca au scazut vanzarile companiei americane de imprimante inkjet (minus 6,9%), in acelasi timp crescad echipamentele laser (plus 52,2%). Surse din piata spun ca se poate estima cota HP la peste 35-40% din piata.





Numarul doi pe piata locala, ca numar de unitati vandute, este Lexmark. Compania a reusit o crestere cu 18,9% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, acaparand 30% din piata romaneasca. Echipamentele laser au inregistrat o crestere de 145%, iar compania a fost singura care si-a crescut vanzarile de imprimante inkjet (plus 14,8%).





Epson a reusit sa urce pe locul trei ca numar de unitati si chiar locul doi ca incasari pe primul trimestru, chiar daca i-au scazut vanzarile cu 1,9%. Promotiile la camere digitale au ajutat compania sa vanda printere foto. Cea mai puternica cresatere a fost obtinuta pe partea de imprimante matriciale, peste media pietei. Compania detine un cvasi-monopol pe acest segment, cu 94,5% din vanzari ca unitati si 90,3% din incasarile acestei piete.





Vanzarile Canon au scazut cu 40,3%, iar compania a pierdut locul trei pe piata romaneasca de profil. Scaderea s-a datorat in mare parte imprimantelor inkjet, iar compania a avut succes surprinzator cu imprimantele laser: crestere de 221%, dubla fata de media pietei. Desi a adus imprimante in Romania pentru prima data in urma cu numai sase luni, Samsung a avut succes, urcand pe locul cinci, unde anul trecut pe primul trimestru se afla Kyocera. Compania sud-coreeana si-a axat strategia pe cele mai noi imprimante laser sub 250 de dolari.



La nivel anual, vanzarile de imprimante in Romania insumeaza peste 240.000 de unitati, in valoare totala de 37,58 milioane de dolari (2003). Incasarile au crescut cu aproape o cincime fata de 2002, numarul de unitati vandute fiind cu 31,7% mai mare. In ultimele luni, marii jucatori au inceput sa atace segmentul SOHO -small office, home office- lansand imprimante laser-color sub 500 de dolari. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO