În prezent doar o treime dintre companiile din România folosesc o soluţie de business intelligence.
Piaţa locală de soluţii software de business intelligence (BI) va înregistra anul acesta o creştere moderată de circa 10%, la 16,5 milioane de euro, în condiţiile în care procesul de decizie şi adopţie a sistemelor de BI este îndelung gândit şi analizat înainte de achiziţie, în prezent doar o treime dintre companiile din România folosind o astfel de soluţie, potrivit reprezentanţilor Relevance Management.
Compania este specializată în implementarea soluţiilor de BI pe plan local - sisteme software care permit interpretarea datelor colectate în companii astfel încât top managementul să dispună de analize şi statistici pentru a putea lua decizii.
„În prima jumătate a anului am simţit, în general, optimism din partea companiilor în ceea ce priveşte evoluţia afacerii lor, dar şi prudenţă, în acelaşi timp. Aşadar, decizia de a investi într-o soluţie de business intelligence în companiile medii şi mari pe care Relevance le adresează nu a fost una rapidă, ci mai degrabă calculată şi evaluată cu grijă. Pentru anul în curs credem că avansul soluţiilor de BI pe piaţa locală va fi de 10%, astfel că volumul total este estimat la 16,5 milioane de euro“, a declarat pentru ZF Ionuţ Toader, managing partner în cadrul Relevance Management.