Business Hi-Tech

Retailerul online Elefant.ro a strâns în 12 zile 7,65 mil. lei printr-o emisiune de obligaţiuni rezervată unui număr restrâns de investitori. Oferta a fost suprasubscrisă cu 32%

Retailerul online Elefant.ro a strâns în 12 zile 7,65...

Autor: Adrian Seceleanu

27.09.2018, 12:25 1073

Elefant Online SA, compania care administrează operaţiunile elefant.ro, unul dintre cele mai mari magazine online locale, a obţinut o finanţare de 7,65 mil. lei printr-o emisiune de obligaţiuni, disponibilă doar unui număr restrâns de investitori, conform datelor anunţate de companie şi de Tradeville - cea mai mare casă de brokeraj de retail din România - care a intermediat oferta.

“Oferta de obligaţiuni emise de Elefant Online SA a fost încheiată cu succes, fiind suprasubscrisă cu 32% faţă de valoarea iniţială. Compania a atras astfel o finanţare de 7,65 milioane de lei. Oferta de tip <<plasament privat>> a avut o valoare iniţială de 5,8 mil lei, ȋnsă aceasta a fost majorată ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor. În perioada următoare se vor face demersuri pentru listarea emisiunii de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti”, conform datelor comunicate de retailer.

Acţionarii Elefant luaseră în calcul un prag maxim al ofertei de 14 mil. lei, conform unui document publicat anterior în Monitorul Oficial. „Acţionarii au decis aprobarea emiterii de către societate a unei emisiuni de obligaţiuni corporative nominative, neconvertibile, în lei, în valoare totală de minimum 4.640.000 lei, cu posibilitatea suplimentării până la 14.000.000 lei, cu valoare nominală de 100 lei per obligaţiune, cu scadenţa de minimum 3 ani de la data la care se va efectua anunţul de încheiere cu succes a plasamentului şi cu o rată a dobânzii anuale de maximum 9% pe an“, conform documentului.

“Oferta a fost prevăzută să se desfăşoare ȋn perioada 10-25 septembrie, însă a fost închisă anticipat, la data de 21 septembrie, datorită cererii ridicate. Obligaţiunile Elefant Online S.A. (www.elefant.ro)  sunt emise pe o perioadă de trei ani şi oferă o rată a cuponului de 9% pe an (în tranşe semestriale). Rambursarea principalului va avea loc integral, la scadenţă. Preţul unei obligaţiuni a fost de 100 lei, egal cu valoarea nominală. Subscrierile pentru obligaţiunile Elefant Online S.A. (www.elefant.ro) s-au putut face exclusiv prin intermediul Tradeville, iar oferta a fost disponibilă pentru un număr restrâns de investitori (sub 150). Datorită cererii ridicate oferta a fost ȋnchisă anticipat, cu 4 zile mai devreme decât data stabilită iniţial”, conform datelor comunicate de elefant.ro.

„Încrederea investitorilor în elefant.ro demonstreză viabilitatea planului ambiţios cu care am pornit la drum în urmă cu 8 ani: crearea şi dezvoltarea unui mall online dedicat familiei. Evoluţia sa de acum înainte va convinge tot mai mulţi investitori că în acest domeniu, dar mai ales la elefant.ro, există un potenţial imens de creştere”, a declarat Sergiu Chircă, CEO al Elefant Online S.A. (www.elefant.ro).

„Suntem încântaţi să observăm un interes ridicat din partea investitorilor pentru obligaţiunile corporative. Oferta de obligaţiuni a Elefant Online SA, intermediată de Tradeville, a beneficiat de o suprasubscriere care a depăşit cu 65% suma minimă necesară succesului ofertei. Suprasubscrierea relevă încrederea în creştere a investitorilor în acest tip de instrumente financiare, dar şi în potenţialul emitentului”, a declarat Mihaela Bîciu, Director General, Tradeville.
Elefant Online S.A. (www.elefant.ro) este al doilea jucător din România în e-commerce după numărul de clienţi, conform datelor companiei. După cifra de afaceri al doilea jucător după eMAG este Corsar Online, compania din spatele retailerului cel.ro.

Numărul de comenzi înregistrat de elefant.ro a urcat semnificativ în ultimii ani, conform datelor companiei. “Volumul comenzilor a urcat de 3,5 ori între 2014 şi 2017, iar cifra de afaceri a crescut de 2,6 ori ȋn aceeaşi perioadă, în condiţiile în care anul trecut doar 17% din populaţie a efectuat cumpărături online.”

Elefant Online a raportat la Finanţe în 2017 afaceri de 130,9 mil. lei (28,7 mil. euro), mai mari cu 16% şi o pierdere netă de 21,7 mil. lei (4,8 mil. euro), mai mare cu 29% faţă de anul anterior. Firma avea la 31 decembrie 2017 datorii totale de 61,7 mil. lei (13,5 mil. euro), în creştere cu 22,2%.

Compania are ca obiectiv să ajungă la break even (costurile să egaleze veniturile) la finele anului viitor, a declarat anterior într-un interviu pentru ZF Sergiu Chircă, CEO al retailerului. „Suntem atenţi la costuri, le optimizăm pentru a ne atinge obiectivul de a atinge punctul de breakeven la finalul anului viitor. Esti­măm o creştere de 15% a cifrei de afaceri în acest an, de la 29 mil. euro la 32 mil. euro, în linie cu tendinţele de pe piaţă“, a adăugat el. Compania nu are o strategie agresivă de creştere şi nu se uită nici la achiziţii pentru a-şi atinge obiectivul de a ajunge la break even. „Am mers în trecut pe o strategie de creştere agresivă. Vedem elefant.ro ca pe un e-tailer concentrat pe execuţia comercială şi de marketing, nu pe tehnologie“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO