Business Hi-Tech

Revoluţie pe piaţa smartphone-urilor cu Android: Huawei a lansat Mate 20, Mate 20 X şi Mate 20 Pro, primele smartphone-uri cu Android cu chip-uri de 7nm

Revoluţie pe piaţa smartphone-urilor cu Android: Huawei...

Autor: Ştefan Stan

16.10.2018, 16:46 1512

Gigantul chinez Huawei a lansat astăzi noile telefoane Mate 20,Mate 20 X şi Mate 20 Pro, construind pe succesul generat de Mate 10 şi de seria P20, motoarele de creştere ale producătorului.

Unul dintre cele mai importante specificaţii ale noilor telefoane Huawei este reprezentată de noul procesor Kirin 980, primul chipset de Android pe tehnologie de 7nm, avand sansa sa fie cel mai rapid telefon cu Android lansat în piaţă, dar şi cel mai eficient din punct de vedere al consumului de energie.

Noile smartphoneuri - Mate 20, Mate 20X şi Mate 20 Pro - vor avea specificaţii diferite, care vin cu etichete de preţ diferite. Telefoane for avea fast-charge de 40W, dar modelul Pro va avea o baterie de 4.200 mAh, în timp ce Mate 20 va rămâne la o baterie de 4.000 de mAh, iar Mate 20X va avea 5.000 mAh. Huawei Mate 20 pro are un display OLED curbat, cu o rezoluţie de 1440p, spre deosebire de ”fratele” mai ieftin, care va avea un display LCD şi o rezoluţie de 1080p. Mate 20X va avea un display Oled de 7,2inci, cu o rezolutie 1080p.

Unul dintre cele mai discutate aspecte de design în anul 2018 se referă la ”bretonul” de la camera frontală, un element adoptat de majoritatea producătorilor după ce a fost introdus de Apple cu modelul iPhone X. Toate telefoanele din seria Mate 20 vor avea un ”notch”, însă cel de pe Huawei Mate 20 Pro este mai mare, având în vedere că trebuie să acomodeze mai mulţi senzori.

Camera rămâne unul dintre cele mai atractive feature-uri ale noii serii Mate 20. Aceasta vine cu un design schimbat, cu un setup de trei camere Leica aşezate intr-un patrat. Aproape toate smartphone-urile de top au păstrat în ultimii ani trendul poziţionării camerelor în linie, însă Huawei a vrut să se remarce şi cu un design special. Camera principală va avea un senzor de 40 de MP, a doua cameră va fi o lentilă telephoto de 8 MP, pentru fotografii cu zoom optic, iar a treia va fi o cameră cu o rezoluţie de 20MP, pentru unghiuri ultra-wide.

Huawei a lansat de asemenea şi un nou card de extensie a memoriei, pe o tehnologie nano-sd, care va putea fi folosit pe noile telefoane. Noul card de memorie va putea fi introdus chiar în locul unui SIM. 

Cu cele trei telefoane nou-lansate, Huawei îşi continuă marşul hotărât spre a câştiga o cotă de piaţă cât mai mare din piaţa smartphone-urilor premium, devenind un concurent redutabil pentru Samsung Note 9, Iphone XS Max şi Google Pixel 3. 

Preţul de bază de la Huawei Mate 20 porneşte de la 800 de euro pentru versiunea de 4 GB memorie şi 128 GB spaţiu de stocare şi ajunge la 850 de euro pentru versiunea de 6 gb memorie/128 GB stocare. Huawei Mate 20 Pro porneşte de la 1050 de euro şi vine cu 6 GB de ram şi 128 GB spaţiu de stocare, în timp ce Mate 20X va porni de la 900 de euro pentru modelul de 6 GB memorie/128 GB spaţiu de stocare.  

Alături de cele trei noi modele de smartphone-uri, Huawei a lansat şi un nou model de ceas inteligent, Huawei Watch GT, care vine în două variante: clasic şi sport. Surprinzător, noul smartwatch nu foloseşte sistemul de operare Wear OS, ci a dezvoltat propriul sistem de operare. Ceasul va avea o autonomie de 14 zile, mult peste cea de o zi pretinsă de Apple Watch sau de cele 10 zile promise de device-urile Garmin. Preţul noului smartwatch va porni de la 199 euro pentru modeluls port şi 249 pentru modelul Clasic. Pe lângă smartwatch, Huawei a mai lansat şi o brăţară inteligentă de fitness, 

Huawei a înregistrat un parcurs spectaculos pe piaţa globală de smartphone-uri, ajungând în numai câţiva ani dintr-un jucător relativ puţin cunoscut la numărul doi mondial. Gigantul chinez a depăşit astfel Apple în cursa pentru locul doi şi a obţinut 15,4% din cota globală de piaţă, vânzând 54,2 milioane de device-uri, faţă de 41 milioane cât a vândut producătorul american. Deşi se află în continuare în spatele liderului Samsung, care păstrează un avans considerabil, cu 73 mil. de unităţi vândute, Huawei a crescut cu 41% de la an la an, în comparaţie cu o scădere de 8% la Sasmung.

Huawei P20 şi P20 Pro au fost primite extrem de bine de piaţă, în condiţiile în care camera a devenit pentru mulţi consumatori principalul factor de diferenţiere dintre branduri. Huawei a anticipat trendul, şi a plusat pe creşterea calităţii camerei, în special pe modelele din gama de vârf, unde camera foto este realizată în parteneriat cu gigantul german Leica.

Camera foto de pe Huawei P20 Pro a fost desemnată de publicaţiile de profil şi de cel mai important standard din industrie - DxOMark drept cea mai bună cameră foto montată pe un telefon mobil, poziţie pe care şi-o menţine chiar şi în faţa noilor modele lansate de Apple - Xs şi Xs Max.
Potrivit datelor din piaţă, o parte semnificativă din creşterea impresionantă a grupului Huawei este datorată şi brandului Honor, care s-a poziţionat pe piaţa de device-uri mai accesibile la preţ, dar cu specificaţii de top.

Cota medie de piaţă a Huawei în România a fost în prima jumătate a anului de 20%, lider rămânând în continuare gigantul sud-corean Samsung, cu aproximativ 50% din venituri şi unităţi livrate. 

În primul semestru al anului, Huawei a vândut în România un număr dublu de telefoane faţă de S1/2017, iar pentru 2019, compania chinezească are în plan să atace şi piaţa locală de computere.

Piaţa de smartphone-uri din România în primul semestru din acest an cu peste 40% din punctul de vedere al valorii, în condiţiile în care s-a remarcat o creştere de numai 10% a unităţilor livrate, care au ajuns la 1,6 mil. bucăţi.

Pentru a intra în categoria premium, un telefon trebuie să aibă un preţ de peste 600 de euro. Conform datelor ZF preţul mediu al smartphone-urilor vândute în România a atins în primul semestru din 2018 valoarea de aproximativ 940 de lei, o creştere de 50% în raport cu anul 2013, când valoarea medie a fost de 640 de lei. Preţul mediu al smartphone-urilor a crescut în 2017 cu 30%, iar pe ansamblu piaţa a crescut cu o valoare şi mai mare, astfel că mulţi jucători din industrie mizau pe o încetinire.

Huawei Technologies SRL, subsidiara locală a furnizorului chinez de smartphone-uri, echipamente de telecomunicaţii şi servicii pentru operatorii de telecom, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,347 mld. lei (295 mil. euro), în creştere 7,5% faţă de anul anterior, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Rata de creştere a businessului a fost de peste patru ori mai mică decât cea din 2016, când afacerile companiei chinezeşti crescuseră cu 38%.

Profitul net al companiei a scăzut anul trecut cu 44,7% la 20,3 mil. lei (4,5 mil. euro), corepondent unei marje de câştig de 1,5% din afaceri. La finele lunii decembrie compania avea datorii totale de 180,3 mil. lei (39,5 mil. euro), în scădere cu 43,8% faţă de anul anterior. Numărul mediu de angajaţi al companiei a fost de 1.352 în 2017, conform datelor de la Finanţe, aceasta fiind prima scădere a acestui indicator de la înfiinţarea companiei în 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO