Business Hi-Tech

Robert Berza, director general, Fashion Days: Vânzările online erau cam la 10% din piaţa de fashion la începutul anului şi credem că vor ajunge să reprezinte 25% din piaţă, un nivel la care speram pentru 2023

Videoconferinţa ZF #Teamswork

Robert Berza, director general, Fashion Days: Vânzările...

Autor: Alex Ciutacu

17.06.2020, 16:27 308

Migrarea clienţilor dinspre offline spre online în piaţa de fashion a fost accelerată exponenţial de pandemie şi de criza actuală, întrucât vânzările online ar putea ajunge să reprezinte un sfert din întreaga piaţă în 2021, a declarat Robert Berza, director general, Fashion Days, în cadrul videoconferinţei ZF #Teamswork.

„Am văzut în lunile astea că digitalizarea a făcut în câteva luni un pas cât doi-trei ani. Ne avantajează faptul că avem date despre ce se întâmplă în China, Germania, unde vedem că la o lună şi jumătate după deschiderea mallurilor traficul e la 50% din cât era înainte de Covid. Acest lucru ne arată că oamenii încep să îşi reconstruiască obiceiurile, dar această nouă realitate cu care s-au obişinuit timp de 60-90 de zile va rămâne pentru unii oameni. Ca atare ne aşteptăm ca online-ul să ia un share şi mai mare la nivel de întreagă piaţă. Fashionul online era cam la 10% din piaţa de fashion, estimăm că se va stabiliza anul viitor la 25% din total piaţă, un nivel pe care speram să îl clădim prin 2023”, a explicat Robert Berza, director general, Fashion Days, în timpul evenimentului realizat în parteneriat cu Microsoft România.

Această creştere a cererii în comerţul online a determinat compania să lanseze două proiecte noi în timpul pandemiei, prin care a atras atât retaileri din mall-uri, cât şi designeri români.

„Nu am avut doar foarte mulţi clienţi noi, ci şi furnizori noi, grupaţi în două proiecte lansate rapid în timpul pandemiei. Unul s-a adresat jucătorilor din mall-uri care avea magazine închise şi stocuri blocate, iar celălalt este un Romanian Corner adresat designerilor români. În total, avem peste 20 de contracte semnate şi o coadă de alţi 50 de furnizori cu care încercăm să semnăm. Este un proces complex în spate, ne ajută tehnologia, dar avem nevoie de timp”, a spus Berza.

Proiectul Romanian Corner a oferit o gură de aer pentru mai mulţi designeri români care se bazau pe showroom-uri offline şi diferite instalaţii pentru a vinde.

„Pentru Romanian Corner, designerii văd vânzări foarte bune în aplicaţie. E clar că şi noi am promovat aceste branduri către clienţii noştri. Dacă majoriatea designerilor erau fixaţi pe Bucureşti, noi am reuşit să ducem prin platformă comenzi şi către Baia Marea, dar şi să le vindem în Ungaria şi Bulgaria”, a adăugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO