Business Hi-Tech

Robert Trandafir, CEO Gun Media - agenţie de marketing digital: Estimez că piaţa din e-commerce din România va creşte anul acesta cu circa 10%. Se aşteaptă intrarea unor jucători internaţionali mari pe plan local

Robert Trandafir, CEO Gun Media: Ne-am propus ca până la final de 2026 să depăşim 2,5 mil. de eURO cifra de afaceri cu un EBITDA de minimum 25%. Ne bazăm în primul rând pe faptul că piaţa pe care o ţintim noi are tendinţa de a creşte în continuare şi industria de agenţii de performance în marketing digital este abia la începutul ciclului de maturizare. Lucrăm la rebrandingul agenţiei şi investim constant în comunicare pentru a fi vizibili şi pentru a atrage clienţii pe care îi ţintim.

Robert Trandafir, CEO Gun Media: Ne-am propus ca până la final de 2026 să depăşim 2,5 mil. de eURO cifra de afaceri cu un EBITDA de minimum 25%. Ne bazăm în primul rând pe faptul că piaţa pe care o ţintim noi are tendinţa de a creşte în continuare şi industria de agenţii de performance în marketing digital este abia la începutul ciclului de maturizare. Lucrăm la rebrandingul agenţiei şi investim constant în comunicare pentru a fi vizibili şi pentru a atrage clienţii pe care îi ţintim.

Autor: Ioana Nita

22.01.2024, 17:00 183

Gun Media are în portofoliu clienţi precum Cupio.ro, NeaKaisa.ro, TheHome.ro, PrestigeHome.ro, VLAdiLA.ro şi Case-Smart.ro  Pentru anul acesta, agenţia de marketing digital mizează pe o creştere de 40-50% a cifrei de afaceri comparativ cu 2023, când businessul a ajuns la 4,5 milioane lei.

Piaţa de comerţ electronic din România are în continuare potenţial de creştere, chiar dacă nu într-un ritm la fel de accelerat ca în anii anteriori, marcaţi de pandemie, având în ve­dere contextul macroeconomic actu­al, însă se aşteaptă intrarea unor jucători mari internaţionali şi la un consum mai mare, 2024 fiind un an electoral. Vânzările online de bunuri şi servicii din România erau estimate să ajungă la aproape 10 miliarde euro la finalul anului trecut, potrivit unui raport european dedicat pieţei de e-commerce din regiunea Europei Centrale şi de Est.

„În 2023 a fost o contracţie a întreg mediului ecommerce. Din da­tele pe care le avem intern, dar şi din analiza declaraţiilor marilor jucători, prima parte a anului trecut a fost do­minată de frica de recesiune econo­mică ce a dus la volume de vânzări uşor sub 2022, urmată de o revenire în a doua parte a anului pe un trend crescător, finalizată cu o uşoară creştere faţă de 2022. Personal, mă aştept să continue în acest an trendul crescător, dar nu cred că vor fi creşteri spectaculoase. Estimez o creştere în jurul a 10% faţă de anul trecut“, a declarat pentru ZF Robert Trandafir, CEO al agenţiei de marketing digital Gun Media. El a adăugat că dinamica acestui an va fi influenţată de doi factori importanţi - intrarea unor jucători internaţionali pe plan local şi contextul politic.

„Jucătorii mari de online interna­ţionali au intrat şi urmează să între în România. Vin cu bugete foarte mari, cu oferte atractive, investesc foarte mult şi creează şi mai multă cerere. Recent şi-au anunţat intrarea jucători precum Trendyol, liderul ecommerce din Turcia, sau Mr DIY din Malaezia, parte a unui grup gigant. Al doilea factor este politicul. Dacă se ajunge în turul doi la prezidenţiale, vom avea cinci tururi electorale importante într-un an. Părerea mea este că trendul econo­mic în această perioadă va fi unul de creştere, ceea ce va duce la un consum mai mare. Pe de altă parte, în mod cert, costurile de promovare vor fi puternic afectate în perioadele de campanii, ceea ce va pune presiune pe marjele retailerilor.“

În prezent, cele mai solicitate şi performante canale pe care se promovează magazinele online în mediul digital sunt Google şi ecosistemul Meta, iar mai nou şi Shopping ADS.

„În cazul magazinelor online, va fi obligatorie prezenţa pe Shopping ADS. În momentul de faţă, este extrem de mult <<buzz>> în tot ce înseamnă automatizări şi AI. Mă aştept să se dezvolte exponenţial numărul de servicii SaaS care să asiste campaniile de digital marketing, mai ales în sfera producerii de conţinut. Consumul de video este foarte mare, iar brandurile trebuie să includă video marketing content şi ads în strategia lor pentru a răspunde nevoilor publicului ţintă”, a menţionat CEO-ul Gun Media cu privire la tendinţele de pe piaţa locală de marketing digital.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO