Business Hi-Tech

Romania, acoperita cu semnal TV digital in 2012

12.05.2006, 00:00 53

RadioCom (Societatea Nationala de Radiocomunicatii) a investit 1,5 milioane de dolari (1,18 milioane de euro) intr-un program pilot de introducere in Romania a televiziunii digitale terestre, a declarat Mircea Cazan, presedintele RadioCom.

Televiziunea digitala terestra presupune transmiterea de semnal de televiziune digitala, tehnologie similara celei analogice prin antena. Un utilizator are nevoie de un televizor care sa inglobeze un receptor pentru acest tip de semnal, sau de un echipament special de conversie a semnalului digital intr-unul analogic.

In luna decembrie 2005, RadioCom a pus in functiune primul emitator de televiziune digitala in Bucuresti, urmand ca in urmatoarele 2-3 luni sa fie pus si cel de-al doilea emitator in centrul tarii la Onesti. In prezent, emitatorul de la Bucuresti difuzeaza cinci programe: TVR 1, TVR 2,

Pro TV, Antena 1 si Realitatea TV.

Romania este obligata de Uniunea Europeana ca pana in 2012 sa transmita pe tot teritoriul tarii semnal digital de televiziune. "Este greu de estimat investitia exacta acum, dar pentru a acoperi toata tara se va face o investitie de ordinul zecilor de milioane de dolari", a explicat Cazan.

El a adaugat ca utilizarea tehnologiei digitale terestre implica incetarea transmisiilor analogice conventionale. Acest lucru se va intampla in decursul unei perioade de 15-25 de ani, perioada in care cele doua tipuri de transmisiuni vor coexista. "Foarte importanta este si digitalizarea productiei televiziunilor, nu numai a modului de transmitere, altfel publicul nu poate beneficia de maximul de calitate al televiziunii digitale", a precizat Tudor Giurgiu, presedintele si directorul general al Societatii Romane de Televiziune.

Daca RadioCom nu are in target oamenii obisnuiti, televiziunea digitala terestra ar putea avea un succes limitat, este de parere Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei IT&C de la Camera Deputatilor. El mai precizat ca tehnologia testata de RadioCom are o puternica concurenta din partea altor tehnologii precum Wimax, Adsl sau satelit. "Consumatorul va alege tehnologia care ii va satisface nevoile pentru continut media si pana la urma el va decide cum va evolua piata", a adaugat Pambuccian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO