Business Hi-Tech

Romtelecom poate ataca noi zone cu oferte de telefonie si internet

Romtelecom poate ataca noi zone cu oferte de telefonie si internet

Cu noua licenta de comunicatii mobile, Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom, va putea intra pe noi zone ale pietei telecom in care operatorul nu detine infrastructura

08.09.2008, 19:43 35

Noua Licenta de comunicatii mobile castigata de Romtelecom ii va permite companiei sa vanda servicii de internet si telefonie fixa in zone in care nu detine infrastructura de cablu sau fibra optica, oferindu-i astfel posibilitatea de a ataca noi segmente de utilizatori.
Obtinerea licentei de catre Romtelecom rezolva o problema strategica pentru grupurile OTE (Grecia) si Deutsche Telekom (Germania), care nu aveau in Romania nicio licenta de servicii de internet mobil - segmentul de piata pe care se asteapta cresteri puternice ale veniturilor si care joaca, de asemenea, un rol vital in patrunderea operatorilor telecom pe noi zone de business, precum furnizarea de continut multimedia.
Cosmote, celalalt operator telecom detinut de OTE si Deutsche Telekom in Romania, nu a avut dreptul sa participe la prima licitatie pentru licentele 3G (castigata de Orange si Vodafone) si a pierdut in favoarea RCS&RDS si Zapp a doua competitie organizata de statul romaan pentru alte licente 3G. Prin castigarea licentei, Romtelecom poate pentru prima oara sa ofere servicii de telefonie si date in zone in care operatorul nu ar mai fi dezvoltat o infrastructura de cablu sau fibra optica din cauza costurilor extrem de mari ale lucrarilor civile si ale restrictiilor tot mai dure privind montarea cablurilor pe stalpi.
Imposibilitatea Romtelecom de a-si extinde serviciile in noi zone a fost exploatata de Orange, Vodafone si Zapp - care au lansat servicii de telefonie fixa prin intermediul retelelor mobile.
Spre exemplu, Romtelecom nu putea concura eficient cu operatori precum Orange, Vodafone sau Zapp in furnizarea de servicii de telefonie si date in noi cartiere rezidentiale, construite de regula in zone unde toata infrastructura este dezvoltata de la zero. Crearea unei retele de cativa kilometri de fibra optica, si mai apoi "cablarea" fiecarui apartament sau case in parte presupune cheltuieli ridicate, pe care Romtelecom nu le-ar putea recupera intr-un interval rezonabil.
Romtelecom s-a confruntat cu scaderi masive ale numarului de clienti pe telefonia fixa si a fost nevoita sa lanseze campanii agresive pentru a stopa reducerea bazei de utilizatori.
Compania a incheiat anul trecut cu pierderi si a demarat un proces masiv de restructurare, care va afecta si rezultatele financiare din acest an. Compania estimeaza ca va reveni pe profit cel mai tarziu in 2010.
Licenta obtinuta permite Romtelecom sa lanseze pachete de telefonie si internet fara fir in noi cartiere rezidentiale sau in zone rurale, regiuni disputate pana acum doar de operatorii de telefonie mobila, care aveau avantajul unor costuri mai mici in furnizarea serviciilor. Serviciile de date care pot fi furnizate de Romtelecom ar putea fi vandute si la pachet cu serviciile de telefonie mobila ale Cosmote, acoperind astfel golurile provocate in oferta operatorului mobil de absenta unei licente 3G.
Romtelecom intra in lupta pentru clientii din aceste zone cu avantajul unui cost redus al licentei si al unei frecvente care permite acoperirea unor regiuni intinse cu cheltuieli mai mici decat in cazul 3G. Licenta castigata de Romtelecom are un cost de 1 milion de euro, de aproape 20 de ori mai mic decat cel platit de Orange, Vodafone, RCS&RDS si Zapp pentru o licenta 3G.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO