Business Hi-Tech

Romtelecom: veniturile au stagnat la 870 mil. euro

29.03.2009, 17:50 25

Veniturile Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom din Romania, au stagnat anul trecut la aproximativ 870 mil. euro, desi compania si-a majorat numarul total de abonati cu peste 12%, pe fondul promotiilor agresive si al concurentei dure de pe piata. La finele anului trecut compania avea un numar total de 4,271 milioane de abonati la telefonia fixa, internet si televiziune, fata de 3,785 milioane in urma cu un an.

Romtelecom a pierdut anul trecut doar 2% din baza de clienti de telefonie fixa (56.000 de utilizatori), insa veniturile din acest business, cel mai important pentru companie, au scazut cu peste 12%, de la 520 mil. euro la 456 mil. euro. Scaderea vine pe fondul introducerii convorbirilor gratuite in retelele fixe sau a campaniilor de abonare prin care utilizatorii noi nu plateau timp de pana la sase luni abonamentul. Romtelecom a fost fortata sa reduca semnificativ preturile in conditiile in care unul dintre cei mai mari rivali, RCS&RDS, oferea gratuit serviciul de telefonie fixa pentru clientii sai de pe cablul TV.
Veniturile Romtelecom din abonamente au scazut anul trecut cu 7,5%, la 289 mil. euro, in timp ce incasarile din convorbiri au fost de 166 mil. euro, mai mici cu aproape 20% decat in urma cu un an. Telefonia fixa ramane cel mai important business pentru Romtelecom, cu o pondere de 55% in venituri.
Veniturile Romtelecom din celelalte linii de business (televiziune, internet, servicii) au crescut in schimb cu 31% in 2008, la 307 mil. euro.
Cresterea a fost obtinuta pe fondul majorarii puternice a bazei de clienti pe televiziune si internet, cu peste 543.000 de utilizatori in intreg anul 2008. La finele anului trecut Romtelecom avea 643.000 de clienti pe TV si 650.000 de utilziatori pe internet. In T4, Romtelecom a castigat peste 170.000 de clienti noi pe telefonia fixa, internet si televiziune in T4 2008, de peste doua ori mai mult decat in trimestrul anterior, pe fondul unei campanii agresive de abonare (clientii nu platesc pana la sase luni abonamentul).
Compania a incheiat anul cu o pierdere operationala de 36,2 mil. euro, pe fondul costurilor exceptionale de 38 milioane euro generate de reducerea personalului cu 2.168 de oameni. Costul cu salariile al Romtelecom a scazut anul trecut cu 13,4%, la 191 mil. euro.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO