Business Hi-Tech

Samsung: Vrem locul intai, dar e ok si titlul de "cei mai buni"

05.07.2005, 18:11 17

Producatorul sud-coreean Samsung Electronics nu crede ca e important sa fie cel mai mare producator de echipamente de comunicatii wireless din lume, ci dimpotriva, principalul tel este sa devina cea mai buna companie in domeniile sale de activitate, conform Financial Times.

"Sa fim numiti cea mai mare companie dupa venituri sau dupa dimensiune nu este ceea ce ne dorim in mod neaparat", a declarat un oficial Samsung. Uneori, titlul de "cel mai bun" vine in general insotit si de titlul de "cel mai mare", insa pentru moment, oficialii Samsung Elecronics au declarat ca sunt multumiti de abilitatile pe care le are compania in domeniul tehnologiei.

Iar Samsung nu vrea sa stea la nici un fel de discutie: fie isi adjudeca locul intai pe piata, fie titlul de cea mai buna companie. "Nu vrem sa oferim utilizatorilor produse similare cu cele deja existente pe piata si nici sa ne pierdem in multimea companiilor care produc toate acelasi lucru", a declarat un oficial al companiei.

Totusi, compania coreeana Samsung Electronics este a treia cea mai mare producatoare de telefoane mobile din lume. Unul dintre rivalii sai, LG Electronics, o companie prea putin cunoscuta pe piata acum cativa ani, ocupa in prezent locul patru in topul celor mai mari producatori de echipamente de comunicare si are in plan ca pana in 2006 sa ocupe unul dintre primele trei locuri, scrie Financial Times.

Ca si Samsung, si LG "vaneaza" titlul de prima cea mai mare companie din domeniu. Metoda adoptata de LG pare insa putin mai organizata, fiecare initiativa fiind concentrata doar pe un anumit segment de consumatori.

Samsung are o strategie diferita fata de cea a altor companii de abordare a pietei. Din punctul de vedere al specialistilor companiei, piata potentiala a consumatorilor se imparte in patru segmente diferite. Astfel exista o piata privind din punctul de vedere al modei, in care sunt cuprinsi acei consumatori care vor telefoane pentru ca sunt foarte frumoase sau pentru ca au calitati moderne.

Apoi o piata profesionala - cei care cauta eficienta si utilizeaza echipamentele lor de comunicare pentru afaceri, piata divertismentului pe mobil.

Exista consumatori care vor sa aiba playere muzicale incorporate in telefoane si sa dispuna de servicii de televiziune pe mobil, iar ultima categorie este reprezentata de consumatorii care nu vor nimic altceva decat functiile de baza la telefonul lor mobil.

Aceasta strategie a companiei de a se concentra pe productia de telefoane mobile de foarte buna calitate a oferit acesteia un avantaj pe piata si o crestere a cererii de telefoane Samsung. Modul relativ agresiv in care s-a impus compania pe piata a condus la vanzarea a 24,5 milioane de terminale in primul trimestru al acestui an, dintre care o treime au fost vandute numai in Europa, 29% dintre acestea in SUA, 29% in Asia, iar restul in Coreea, scrie Financial Times.

Principala tinta a companiei este sa vanda anul acesta la nivel mondial 100 de milioane de telefoane mobile sau 300.000 de telefoane zilnic, a afirmat un oficial al companiei.

Din acest motiv specialistii companiei incearca sa gaseasca un echilibru din punctul de vedere al raspandirii terminalelor mobile Samsung in toata lumea, dar si din punctul de vedere al tehnologiei utilizate si anume CDMA (tehnologie prin care sunt oferite servicii de foarte buna calitate de voce si date) si GSM.

Pentru Samsung Electronics, piata europeana este una mult mai profitabila decat celelalte, au fost de parere analistii din domeniu. Din acest motiv, compania investeste permanent foarte mult pentru a se extinde pe aceasta piata, iar profiturile nu au intarziat sa apara.

Cu toate acestea, chiar daca strategia companiei a adus acesteia venituri de 10,5 miliarde de dolari (aproximativ 8,5 miliarde de euro) anul trecut, asta nu inseamna ca aceasta strategie scuteste compania de competitia cu rivalii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO