Business Hi-Tech

Schimbări în ierarhia digitalizării: Premierul Ciucă renunţă la coordonarea Autorităţii pentru Digitalizarea României în favoarea ministrului Burduja. ADR devine subordonată Ministerului Digitalizării, va organiza târguri şi conferinţe şi e obligată să colaboreze de acum şi cu SRI. Numărul maxim de posturi creşte de la 216 la 285

Ministrul Burduja câştigă noi puteri: premierul Ciucă a renunţat la coordonarea ADR şi a transferat-o în subordinea Ministerului Digitalizării

Ministrul Burduja câştigă noi puteri: premierul Ciucă a renunţat la coordonarea ADR şi a transferat-o în subordinea Ministerului Digitalizării

Autor: Adrian Seceleanu

04.01.2023, 11:56 539

Guvernul a decis în data de 28 decembrie 2022 să transfere Autoritatea pentru Digitalizarea României din subordinea premierului în cea a Ministerului Digitalizării, condus de Sebastian Burduja, hotărârea fiind publicată în Monitorul Oficial din data de 3 ianuarie 2023.

La articolul 1, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: „ Autoritatea pentru Digitalizarea României, denumită în continuare ADR, se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, având rolul de a realiza strategiile şi politicile publice în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale şi de a coordona implementarea acestora, precum şi rolul de a asigura monitorizarea şi controlul asupra respectării reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale”, conform documentului.

Anterior, instituţia funcţiona în subordinea premierului. “Articolul 1 (1) Autoritatea pentru Digitalizarea României, denumită în continuare ADR, se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi coordona implementarea strategiilor şi a politicilor publice în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale”, conform hotărârii 89 din 28 ianuarie 2020.

Ce alte modificări mai aduce actul normativ:

@ se introduce în clar necesitatea ca ADR să obţină în avans acordului ministrului pentru schimbări de strategie – “ADR execută funcţii de strategie, prin care planifică strategic şi asigură elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale, cu acordul prealabil al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării;”

@ sunt adăugate responsabilităţi în derularea PNRR

@ sunt adăugate noi obligaţii de raportare către Ministerul Digitalizării la articolul 5, litera b) - “comunică ministrului cercetării, inovării şi digitalizării raportul anual de audit extern independent; 4. comunică ministrului cercetării, inovării şi digitalizării orice date, informaţii, acte şi/sau documente solicitate de acesta în legătură cu sau despre activitatea ADR;”

@ instituţia va deveni organizator de evenimente, finanţate din bugetul propriu, conform prevederilor de la articolul 5, litera d) – “ADR organizează târguri, expoziţii, conferinţe, simpozioane şi alte asemenea manifestări, în vederea promovării obiectivelor din domeniul său de competenţă, finanţate din bugetul instituţiei.”

@ La articolul 5 litera h), după punctul 4 se introduce un nou punct, cu următorul cuprins: „în calitate de unitate centralizată de achiziţii pentru aplicaţii software şi servicii software, inclusiv în tehnologie de cloud, încheie acorduri-cadru/sisteme dinamice de achiziţie, în numele şi pentru autorităţile şi instituţiile publice, cu excepţia acelor entităţi publice care sunt desemnate ca unităţi centralizate de achiziţii, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) coroborate cu ale art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice;”.

@ La articolul 5 litera j), după punctul 2 se introduce un nou punct, pct. 3, cu următorul cuprins: „poate dobândi în condiţiile legii, în condiţii de securitate cibernetică şi compatibilitate cu sistemele existente, orice soluţie tehnică oferită de mediul privat, societatea civilă sau mediul academic care vizează procesul de transformare digitală a ADR sau a oricărei instituţii sau autorităţi publice.”

@ Odată cu trecerea în subordinea ministrului Sebastian Burduja, ADR este obligată odată cu noul act normativ să colaboreze şi cu SRI. Anterior, hotărârea nu menţiona şi SRI. “Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: - În scopul interconectării autorităţilor publice ale statului prin utilizarea infrastructurii de comunicaţii electronice, precum şi pentru operaţionalizarea cloudului guvernamental, ADR colaborează cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciul Român de Informaţii.”

@ Hotărârea introduce o nouă funcţie de conducere în cadrul ADR - secretarul general adjunct, prin modificarea articolului 9. “Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Pentru buna funcţionare a structurilor şi activităţilor cu caracter funcţional, ADR are un secretar general şi un secretar general adjunct. Secretarul general şi secretarul general adjunct ai ADR sunt înalţi funcţionari publici numiţi şi eliberaţi de prim-ministru, în condiţiile legii, şi asigură stabilitatea funcţionării autorităţii, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile ADR.”

@ Numărul maxim de posturi din schema de personal creşte cu 69. “Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: Numărul maxim de posturi este 285, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.”

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO