Grupul britanic Vodafone se concentrează „pentru moment“ pe piaţa din România doar pe operaţiunile de telefonie mobilă, fără a exclude însă „în viitor“ un eventual acord care să-i permită să adauge şi servicii fixe şi de televiziune în portofoliu, a declarat Vittorio Colao, directorul general al companiei, în cadrul unei întâlniri cu media în cadrul târgului Mobile World Congress din Barcelona.
„Pentru momentul de faţă strategia noastră este concentrată pe segmentul mobil“, a declarat Colao. „Nu pot exclude că în viitor nu vom semna acorduri sau alte parteneriate aşa cum am făcut în multe alte ţări. Dar în momentul de faţă suntem concentraţi pe mobil şi avem rezultate bune (...).“
Vodafone, care este în România al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, care oferă servicii prin linii fixe doar clienţilor mari din segmentul business, a înregistrat în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2015 venituri din servicii de 174 mil. euro, mai mari cu 5%, pe fondul creşterii numărului total de clienţi cu 6%, la 9,1 milioane. În prezent doar grupul Telekom şi compania de cablu RCS&RDS oferă pachete complete de servicii fix-mobil, pe piaţă fiind aşteptat să intre şi Orange, care va oferi servicii fixe folosind reţeaua şi serviciile grupului Telekom.
Colao a negat în cadrul discuţiei şi că Vodafone ar discuta cu americanii de la Liberty Global (UPC) o fuziune a operaţiunilor după modelul din Olanda şi în alte ţări din Europa. „Pentru moment nu discutăm cu Liberty Global alte asemenea tranzacţii care să vizeze alte pieţe.“