Business Hi-Tech

Start-up-ul de curierat rapid BeeFast mizează pe afaceri de 1,3 mil. euro în 2022, dublu faţă de 2021

Cristian Groza

Cristian Groza

Autor: Ioana Nita

16.02.2022, 00:00 63

BeeFast, start-up local care a dezvoltat o platformă de curierat ultra-rapid, şi-a propus dublarea cifrei de afaceri la circa 1,3 milioane euro anul acesta şi triplarea numărului de comenzi livrate la aprox. 1.200-1.500 de comenzi/zi. Lansată în octombrie 2019, platforma BeeFast a reuşit să genereze venituri de 650.000 euro anul trecut, mai mult decât dublu faţă de nivelul înregistrat în 2020 - primul an de activitate.

„Ne bazăm estimările pe evoluţia clienţilor actuali - majoritatea pe un trend ascendent în ceea ce priveşte volumul livrărilor ultra-rapide, pe parteneriatele noi pe care le dezvoltăm în această perioadă şi, nu în ultimul rând, pe dinamica tot mai evidentă din e-commerce”, a declarat Cristian Groza, cofondator şi CEO al BeeFast.

Iniţial, echipa BeeFast estimase afaceri de 800.000 euro pentru 2021, în condiţiile în care care în primele şase luni ale anului trecut, start-up-ul înregistarse deja venituri de aproape 300.000 euro.

La finalul anului trecut, media comenzilor înregistrate în platforma BeeFast a depăşit pragul de 600/zi, aproape dublu faţă de sfârşitul lui 2020, iar la nivel întregului an, media a fost de 450 de comenzi livrate zilnic, cu un total de peste 170.000 de comenzi livrate în tot anul.

Anul trecut, cele mai dinamice domenii din punct de vedere al clienţilor BeeFast au fost HoReCa, florăriile, magazinele din zona de retail şi big retail şi dark stores (centru de distribuţie/depozit pentru comerţul online).

„HoReCa rămâne cel mai activ domeniu atunci când vorbim de necesitatea livrărilor rapide, însă strategia noastră a fost să echilibrăm proporţia clienţilor din acest segment cu restul clienţilor, mai ales cei din zona de retail, precum Flanco, Auchan, KooKoo Grocery sau alţi parteneri similari”, a precizat el.

Start-up-ul are un portofoliu de câteva sute de clienţi, printre care se numără Caru’ cu Bere, lanţul de restaurante Japanos, Berea TNR, Ohvăz, Simbio, Taqueria, FruFru şi Floria. Serviciul de curierat rapid BeeFast se adresează şi segmentului B2C, până acum platforma my.beefast.ro fiind folosită şi de către persoane fizice care au avut nevoie să trimită colete sau documente rapid.

În ultimul trimestru al anului trecut, BeeFast s-a extins şi în Braşov, unde numărul clienţilor creşte semnificativ de la lună la lună. Cele mai active domenii în Braşov sunt HoReCa, big retail şi florăriile.

„Tendinţele arată că tot mai multe magazine din zona de retail îşi vor consolida prezenţa în online, chiar dacă offline-ul generează vânzări considerabile în prezent. Consumatorul român se îndreaptă tot mai mult către Quick-commerce, dorind să acceseze produse şi servicii cât mai rapid. Astfel, BeeFast, cu timpii săi medii de livrare de 55 de minute în Bucureşti şi 35 de minute în Braşov, devine un partener strategic pentru retailerii care mizează pe proximitate, dar şi pe o experienţă premium pentru clienţi. De asemenea, ascensiunea retailerilor de tip dark stores este evidentă şi constantă, iar piaţa de curierat ultra-rapid vine în întâmpinarea dezvoltării acestor tendinţe naturale ale pieţei” a menţionat Cristian Grozea.

Pentru anul curent, start-up-ul şi-a propus să atragă şi noi investiţii, astfel încât să poată accelera evoluţia businessului atât din punct de vedere operaţional, cât şi din punct de vedere al ariei de acoperire. Anul trecut, BeeFast a primit o investiţie de 500.000 euro în urma căreia platforma a fost evaluată la 3 milioane de euro. Valoarea investiţiei iniţiale în proiectul BeeFast s-a situat la peste 100.000 euro, la care se adaugă şi munca fondatorilor, estimată la circa 400.000 euro.

Finanţarea de 500.000 euro obţinută în 2021 este direcţionată către dezvoltarea platformei şi optimizarea operaţională. Start-up-ul îşi concentrează în prezent eforturile în pregătirea businessului pentru scalare, la nivel naţional, punând accent pe implementarea celor mai noi tehnologii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO