Business Hi-Tech

Stocul iPhone 6 s-a epuizat după câteva ore de la lansarea primului Apple Shop din Bucureşti

Stocul iPhone 6 s-a epuizat după câteva ore de la lansarea primului Apple Shop din Bucureşti

Autor: Madalina Cerban

18.09.2015, 16:16 5836

Oamenii au început să se adune în faţa showroom-ului eMAG Crângaşi din Bucureşti, în care este găzduit primul Apple Shop din România, de dimineaţă, în jurul orei 09.00. De la ora 11.00, aceştia au şi putut admira noul Apple Shop.

Primul client al noului Apple Shop a fost un tânăr, Bogdan, din Bucureşti, care a venit împreună cu tatăl său de la ora 05.00 şi le-a spus reprezentanţilor eMAG că "voia să fie sigur că prinde un Mac", în condiţiile în care produsul pe care şi-l dorea beneficia de o reducere consistentă. Pentru că a fost "Number One Fan", Bogdan a şi fost premiat de reprezentanţii eMAG, care i-au oferit un tricou.

Mulţi dintre cei care au venit încă de la primele ore ale dimineţii la Apple Shop şi-au dorit să cumpere câte un Apple iPhone 6, care a avut o reducere de 24%. De altfel, reducerile la produsele Apple disponibile în ziua lansării magazinului au fost de peste 20%.

"Am venit să cumpăr un iPhone 6, dar n-am mai prins. Trebuia să fiu aici în primele 15 minute de la deschidere, a fost un stoc limitat", a spus Mihai, din Bucureşti, în vârstă de 30 de ani. El a precizat că i se pare o idee bună deschiderea unui Apple Shop. "Dar să vedem cum o ţine cu preţurile, că produse Apple găseşti peste tot, dar depinde de preţuri. Vreau să văd ce oferă ei faţă de alte magazine (care vând produse Apple, n.r.)", a mai spus acesta.

La rândul său, Jesik, în vârstă de 24 de ani, a spus că a venit să vadă Apple Shop-ul în primul rând din curiozitate, precizând că se aştepta să fie "mai spectaculos" magazinul şi separat de showroom-ul eMAG. "Şi am vrut să mă uit după un iPhone 6, nu 6S, şi cam atât. E cam scump momentan, mai aştept să mai scadă preţul", a mai spus tânărul.

Ionuţ, în vârstă de 30 de ani, a venit să caute un Apple TV, generaţia a patra, care a fost lansat la nivel internaţional. "E interesant, acum, la deschidere, preţurile sunt mai bune decât la concurenţă. Să sperăm că preţurile vor fi cele impuse de Apple şi nu de resalerii de la noi, să sperăm că vom putea achiziţiona la preţurile impuse de ei", a mai spus Ionuţ.

La rândul său, o tânără vizitatoare a noului Apple Shop a spus că este în căutarea unui MacBook Pro 13 inchi, cu ecran Retina. "Astăzi au preţuri bune faţă de preţurile normale", a spus aceasta.

Pe de altă parte, Iulian Stanciu, chief executive officer (CEO) al eMAG, a declarat pentru MEDIAFAX că, încă de la primele ore ale dimineţii, s-a epuizat stocul de telefoane iPhone 6 şi s-au vândut foarte bine şi Mac-urile, fără a preciza câte produse de fiecare fel au fost vândute.

El a mai spus că eMAG le-a pregătit fanilor Apple "în primul rând o experienţă". "Este singurul loc din România în care Apple s-a implicat direct. Tot ce avem aici este construit de Apple, direct. Noi am pus doar spaţiul la dispoziţie, ei au venit şi ei l-au echipat complet, cu echipamente, cu design, produse, tot. Şi asta este important, pentru că produsele se găsesc acum peste tot, dar ceea ce oferim noi în primul rând este experienţa care înseamnă toată atmosfera de aici, cu lumină, produsele, cum sunt aşezate, sunet, plus consultanţi. Sunt doi consultanţi ai Apple. O să rămână unul care are rol de trainer şi restul oamenilor noştri sunt trainuiţi de către Apple", a declarat Iulian Stanciu, după deschiderea eMAG Apple Shop.

eMAG Apple Shop comercializează produse Apple, de la MacBook, iPhone şi iPad la accesorii. În plus, în showroom, clienţii pot testa produse complementare cu gadgeturile brandului, de la partenerii autorizaţi Apple: drone, boxe, cântare şi căşti Beats.

Totodată, potrivit lui Iulian Stanciu, primul Apple Shop din România va găzdui lansări ale produselor acestui brand, dar şi alte evenimente. "Astăzi, spre exemplu, s-a lansat Apple Mini iPad, ca exclusivitate în România, şi urmează lansarea iPhone 6S", a spus Iulian Stanciu, precizând că nu a fost încă stabilită data pentru lansarea iPhone 6S în România.

În ceea ce priveşte investiţia făcută în lansarea acestui Apple Shop, Iulian Stanciu a spus că aceasta se ridică la peste un milion de dolari, "însemnând amenajare, costuri de training şi tot ce înseamnă stocul de marfă pentru deschidere".

Decizia privind lansarea în România a primului Apple Shop a fost luată în urmă cu un an. "Acum un an ne-am înţeles cu ei (cu cei de la Apple, n.r.) şi a durat vreo şase luni negocierea şi analiza şi aprobarea. A trebuit să aprobe tot conceptul şi tot designul şi locaţia", a spus Iulian Stanciu.

În prezent, în Apple Shop-ul aflat în showroom-ul eMAG din Crângaşi se află peste 1.500 de produse. "Avem toate produsele disponibile oficial în România, tot ce au ei", a explicat Stanciu, precizând că echipa care se ocupă de acest magazin se ridică la un total de 90 de oameni, dintre care 55 în zona de vânzări. "Iar ca showroom este cel mai mare showroom şi ca valoare absolută din tot ce înseamnă magazine de profil din România şi cu vânzări pe metru pătrat de 15 ori mai mari decât media din industrie", a explicat Iulian Stanciu.

Având în vedere că Apple este cel mai important brand din lume, aşteptările eMAG de la noul Apple Shop sunt mari. "E clar că Apple este brandul numărul 1 global, nu doar din tehnologie şi asocierea naturală a venit tot pe fondul ăsta al experienţei. Produsul eMAG este de fapt e-commerce, dar împachetat cu multă experienţă, care înseamnă multe servicii, iar Apple la fel are produse din zona de tehnologie, dar, de fapt, ei vând o experienţă. Ne dorim să creştem în relaţia cu Apple. Anul ăsta vom creşte peste 30% business-ul Apple, ca vânzări, şi ne dorim să accelerăm creşterea asta în anii următori, pe măsură ce şi consumatorii români vor avea venituri mai bune", a mai spus Iulian Stanciu.

Deşi are planuri privind lansarea altor Apple Shop-uri în România, Iulian Stanciu spune că acest lucru nu se va întâmpla în următorul an. Sunt foarte multe criterii care trebuie avute în vedere pentru ca Apple să aprobe un alt showroom. "Vânzarea este un criteriu, după care experienţa oferită clienţilor, cum arată în interior. La noi contează foarte mult că avem lumină naturală. Dacă o să mergeţi în store-urile Apple din afară, o să vedeţi că foarte multe au lumină naturală, este un lucru important pentru ei. Relaţia umană şi de business cu partenerul sunt la fel de importante. Adică trebuie să fie o chestie de durată. Noi ne-am potrivit foarte bine cu ei", a mai spus Stanciu.

eMAG este cel mai mare magazin online din România, fiind prezent pe toate categoriile de produse: electronice, IT, electrocasnice, produse pentru copii, fashion, casă şi grădină, cărţi, sport, auto şi supermarket. Magazinul online eMAG este deţinut de grupul Naspers - 74,2% şi Iulian Stanciu - 25,8%.

AFACERI DE LA ZERO