Business Hi-Tech

Studiul Media Fact Book 2023, Initiative Media: Segmentul de publicitate online a generat 35% din piaţa media din România anul trecut

Studiul Media Fact Book 2023, Initiative Media: Segmentul...

Autor: Ioana Nita

29.06.2023, 00:00 72

Segmentul de publicitate online din România s-a situat anul trecut la 233 milioane de euro, generând 35% din întreaga piaţă de media de pe plan local, digitalul rămânând locomotiva creşterii acestei industrii şi după boomul din pandemie, conform datelor din raportul Media Fact Book 2023 realizat de agenţia Initiative Media.

Principalii factori care au influenţat evoluţia segmentului digital sunt creşterea şi consolidarea e-commerce-ului, schimbarea obiceiurilor de consum de media ale românilor şi penetrarea internetului la un nou nivel record de 89%, în special via conexiuni mobile. Per total, piaţa de media s-a ridicat anul trecut la 657 milioane de euro.

„După creşterile spectaculoase din ultimii ani, 2022 a venit cu multe motive de îngrijorare economică şi socială, ceea ce a dus la mult mai multă precauţie în investiţiile de media, şi nu numai. Cu toate acestea, ne bucură menţinerea trendului pozitiv pentru întreaga piaţă de media şi tratăm creşterea moderată de 9% ca pe un semn de maturitate şi consolidare. Digitalul rămâne principalul factor de creştere pentru întreaga industrie, Ă25% faţă de 2021, ajutat puternic de conexiunile mobile rapide şi accesibile şi de penetrarea reţelelor sociale. 2023 se conturează a fi un an al consolidărilor şi al abordărilor mature în alocarea bugetelor de comunicare.“

Conform estimărilor noastre, întreaga piaţă de media va creşte cu 4%, construind premise solide pentru atingerea obiectivelor de business“, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

Creşteri semnificative de adoptare a platformelor digitale sunt înregistrate la românii de peste 55 de ani, diferenţa între urban şi rural în termen de digitalizare rămânând neschimbată faţă de 2021. Raportul Media Fact Book 2023 conţine analize detaliate despre modul în care folosesc românii mediul digital, evoluţia acestei relaţii în timp şi efectul asupra pieţei de comunicare şi a relaţiei cu brandurile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO