Business Hi-Tech

Tehnologia simpla are o piata de 140 mld. dolari

18.01.2006, 20:25 28

Pe masura ce tehnologiile digitale sunt tot mai adoptate in intreaga lume, marea majoritate a consumatorilor nu aleg produsele fashion, cu design atragator si functii populare, ci echipamente mobile rezistente, usor de utilizat si de inteles, se arata intr-un studiu realizat de Center for Aging Services Technologies.

Astfel, desi tinerii raman publicul-tinta al producatorilor de gadget-uri, vanzarile cele mai mari sunt realizate de majoritatea companiilor producatoare de electronice in randul oamenilor intre doua varste, care si dispun de mai multi bani. Acestia apreciaza tehnologia, dar nu isi cumpara produse trendy, foarte aratoase sau foarte scumpe, ci echipamente de buzunar rezistente, utile, usor de manevrat. "Potentialul vanzarilor de tehnologie catre utilizatori de varsta a doua sau a treia este de 140 de miliarde de dolari (112,9 miliarde de euro) pe an si totusi companiile mari nu sunt interesate de acest segment", a apreciat un analist al Center for Aging Services Technologies.

Marii producatori de echipamente electronice nu tin in acest moment deloc cont de generatiile mai in varsta, spun analistii. Ele ar trebui sa studieze mai mult comportamentul acestora in legatura cu tehnologia si sa realizeze echipamente cat mai simple, cu functionalitati care sa fie comparabile cu produse utilizate deja, pentru a usura invatarea acestora.

"La echipamente actuale, butoanele sunt prea mici, etichetele realizate in limbajul tinerilor, iar meniurile se acceseaza in modurile cele mai diverse", a apreciat analistul cu pricina.

Specialistii spun ca totul pleaca de la designerii si cei care produc tehnologiile cautate, care isi inchipuie ca si restul lumii tine pasul cu ei. Pe masura insa ce tehnologia avanseaza rapid si se introduc functii noi si termeni noi in industrie, tot mai multi oameni pierd legatura cu aceste noi detalii si daca nu sunt explicate corespunzator risca sa nu cunoasca succesul de piata scontat. Este si cazul telefoanelor mobile, unde se vand produse din ce in ce mai sofisticate, dar tot mai putini consumatori folosesc acele noi functii incorporate. "Majoritatea telefoanelor actuale au mai multa putere de procesare decat primele computere de pe piata si totusi sunt folosite in principal doar pentru voce", a subliniat analistul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO