Business Hi-Tech

Teleprezenta: un nou mod de a gandi relatiile interpersonale

10.03.2008, 20:04 70

Implementarea a sapte noi instalatii permite acum tuturor guvernelor regionale ale Republicii cehe sa poata intra in legatura directa prin intermediul videoconferintei, scrie presa internationala.
Intrebarea adevarata este insa: au utilizatorii senzatia ca partenerii lor de discutii ii privesc in ochi atunci cand le vorbesc?
Obiectivul oficialilor guvernului ceh de a asigura interconectarea tuturor autoritatilor regionale cu ajutorul tehnologiei de videoconferinta a fost finalizat in perioada august-septembrie 2007. Cateva autoritati regionale care nu dispuneau de o astfel de tehnologie, si-au dezvoltat instalatii de videoconferinta pe baza echipamentelor achizitionate de la GiTy, o firma ceha de infrastructura de comunicatii, retele de date si telecomunicatii. Pretul exact al intregului proiect nu a fost dezvaluit, dar, potrivit unor estimari, se ridica la sute de mii de euro.
Scopul care motiveaza de regula o astfel de investitie este reducerea cheltuielilor legate de calatorii si economia de timp. In plus, videoconferintele pot grabi procesele decizionale, in special in cazuri de criza, cum ar fi, spre exemplu, in timpul unor inundatii de proportii.
Producatorii mondiali de hardware, cum ar fi Cisco Systems sau Hewlett-Packard (HP), sustin ca ei sunt cei care stabilesc standardele in domeniu videoconferintelor. Ambele companii au introdus recent versiuni noi si imbunatatite a unei tehnologii de comunicare ce se vinde sub numele de "telepresence" (teleprezenta).
Kenneth Crangle, director general al Halo Collaboration Studio, care apartine companiei HP, a creat o versiune de "telepresence" care utilizeaza mai multe ecrane de dimensiuni mari aranjate in asa fel incat sa dea impresia ca participantii stau in aceeasi camera si la aceeasi masa.
Pus in vanzare pe plan mondial din vara anului 2007, pachetul "telepresence" de la HP costa considerabil mai mult decat facilitatea de videoconferinta care se foloseste in prezent in Republica Ceha.
In America, HP incaseaza circa 350.000 de dolari (241.500 de euro) pentru o camera echipata cu o astfel de tehnologie, plus o taxa de service lunara de 18.000 de dolari (11.700 de euro). Competitorul sau, Cisco, cere 299.000 de dolari (195.000 de euro) pentru o camera dotata cu versiunea sa de "telepresence".
Daca estimarile initiale au fost corecte, cumparatorii isi vor putea recupera investitia foarte curand, datorita banilor economisiti pe calatorii.
De curand, oficialii Cisco au declarat ca prin folosirea propriei sale tehnologii de videoconferinta reusesc sa economiseasca o cincime din costurile anuale aferente calatoriilor.
Jucatorii de pe piata tehnologiilor de videoconferinta, inclusiv mai vechii lideri ai acestui segment, cum ar fi Tandberg (achizitionata anul trecut de catre Ericsson) si Polycom, sustin la randul lor ca solutiile proprii pot asigura si alte avantaje care nu sunt intotdeauna vizibile sau evidente.
GiTy spune chiar ca prestigiul unei companii poate creste deoarece clientii potentiali care observa cum functioneaza suita lor de videoconferinta vor fi impresionati ca firma a decis sa opteze pentru o astfel de investitie costisitoare.
"Sistemul de videoconferinta consta din mai multe unitati de videoconferinta, dispozitive video-display si o unitate de control multipoint. Unitatile de videoconferinta utilizate pentru acest scop anume includ camere video proiectate special, microfoane si sisteme de sonorizare", a declarat Frantioek Kust, purtator de cuvant al GiTy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO