Business Hi-Tech

Tendinţe. Urmează o revoluţie: inteligenţa artificială va digitaliza şi mai mult industria de călătorii. Ce se va întâmpla cu agenţiile de turism din offline?

Tendinţe. Urmează o revoluţie: inteligenţa...

Autor: Cristina Roşca

12.08.2023, 18:30 1637

Acum circa 30 de ani, când au apărut primele companii de profil active în online, activitatea agenţilor de turism şi a agenţiilor fizice a fost dată peste cap, multe companii s-au închis şi multe joburi au dispărut Astăzi, deja 66% dintre rezervări se fac online, iar dintre acestea 35% sunt realizate pe mobil.

Inteligenţa artificială îşi va pune amprenta asupra in­dus­triei de călătorii, o industrie unde deja cele mai multe rezervări se fac online, arată o analiză a companiei de cerce­tare de piaţă Euromonitor.

„ChatGPT şi-a făcut sim­ţită din plin prezenţa în in­dustria de turism. În condiţiile în care deja sectorul e puternic digitalizat – cu 66% dintre rezervări realizate online, iar dintre acestea 35% pe mobil – impactul inteligenţei artificiale va fi major“, spune Caroline Bremner, head of travel and tourism research la Euromo­nitor International. Cei care vor să călăto­rească se vor folosi tot mai mult de instrumentele oferite de inteligenţa artificială pentru a-şi planifica vacanţele. Avan­tajul va fi dat de uşurinţa de utilizare şi de faptul că oamenii au acces la aceste instrumente non-stop.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO