Business Hi-Tech

Toshiba România şi-a ales un nou distribuitor, după insolvenţa Scop şi RHS

Toshiba România şi-a ales un nou distribuitor, Skin Media, după insolvenţa Scop şi RHS

Foto Victor Ciupuliga

Autor: Radu Racu

10.05.2012, 00:04 4155

Divizia locală a producătorului japonez de electronice Toshiba a încheiat un acord de distribuţie pe piaţa locală cu Skin Media, compania care distribuie şi echipamentele foto Nikon, după ce parteneriatul anterior cu Scop Computers şi RHS a fost suspendat din cauza procedurii de insolvenţă în care se află cele două companii de distribuţie.

"Noul distribuitor al produselor Toshiba în România este Skin Media", a declarat miercuri Lucian Condruz, retail manager al opera­ţiunilor locale ale companiei japoneze. "Deocamdată lucrăm cu ei", a precizat Condruz întrebat dacă ia în calcul şi alţi distribuitori.

Cunoscută în România în principal pentru gama de laptopuri, Toshiba a fost afectată la finalul primului trimestru de insolvenţa celor doi parteneri de distribuţie Scop Computers şi grupul RHS. Cu afaceri de peste 80 de milioane de euro în anul 2010 şi profit pe fiecare din ultimii trei ani, RHS Company şi-a cerut insolvenţa la Tribunalul Bucureşti la finalul lunii martie după ce Fiscul i-a blocat conturile în cadrul unei investigaţii care are în vedere suspiciuni de fraudă privind plata TVA. Aceeaşi acţiune a inspectorilor ANAF a vizat şi Scop Computers şi Romsoft. Fiscul suspectează firmele că au achiziţionat prin intermediul Star Soft şi Nord Star Soft servicii de furnizare de date, prelucrare de informaţii pentru monitorizarea GPS a autovechiculelor în sumă de 550 mil. lei (130 mil. euro) de la o firmă "fantomă", Twin Impex SRL. TVA aferentă acestor facturi şi dedusă fiscal este de 97 mil. lei.

Skin Media este din 2007 unicul importator al echipamentelor de fotografiere Nikon în România. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de circa 23 de milioane de euro, în creştere cu aproape 15% faţă de anul precedent.

Toshiba este unul dintre cei mai importanţi jucători locali pe segmentul de laptopuri, o piaţă totală estimată de companie anul acesta la circa 600.000 de unităţi. Compania a prezentat oficial miercuri ultrabook-ul Portege Z830, un model lansat la începutul acestui an, cu preţuri între 4.200 şi 6.000 de lei, care s-a vândut până în prezent în circa o mie de exemplare.

Segmentul de ultrabook-uri - laptopuri ultraportabile, foarte subţiri şi foarte uşoare - este în prezent doar o nişă în termeni de volum, în principal şi din cauza plasării într-un palier de preţ mai ridicat, însă cei mai mulţi jucători din IT susţin că în viitorul apropiat va fi principalul teren de luptă pentru producătorii de profil.

Toshiba ţinteşte anul acesta şi o felie mai mare din vânzările de televizoare, o piaţă din care deţine o cotă de circa 5-7% în prezent. Compania va lansa în vară o campanie de promovare pe acest segment, care include parteneriate cu marii distribuitori IT şi magazine online, care ar urma să-i aducă o cotă de piaţă de 10% la sfârşitul anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO