Business Hi-Tech

Tremend: Aplicaţiile pentru ceasuri inteligente vor reprezenta 10% din piaţă în 5 ani

Foto: Associated Press

Foto: Associated Press

Autor: Ioana Nita

22.05.2015, 00:03 306

Dezvoltatorul local de soluţii software Tremend anticipează o explozie a aplicaţiilor mobile pentru ceasuri inteligente în următorii ani, acestea urmând să aibă o pondere de 10% în totalul aplicaţiilor mobile dezvoltate la nivel global, în condiţiile în care tot mai mulţi producători de electronice lansează smartwatch-uri. În prezent, piaţa globală de aplicaţii mobile este estimată la circa 25 de miliarde de dolari, sumă care provine în proporţie de sub 1% din aplicaţiile dedicate pentru smartwatch-uri. Pe plan local, piaţa de aplicaţii mobile este încă la început, potrivit reprezentanţilor Tremend.

„În România sunt descărcate în medie 4-5 aplicaţii pe un dispozitiv mobil, în timp ce în SUA media este de 23 de aplicaţii mobile instalate pe smartphone-uri, iar în Japonia, care ocupă primul loc în topul internaţional, 45 de aplicaţii”, a declarat pentru ZF Marius Hanganu, managing partner al Tremend. Compania, înfiinţată în urmă cu 10 ani, a avut anul trecut afaceri de 1,2 milioane de euro, din care 20% au provenit din dezvoltarea de aplicaţii mobile.

Ţinând cont de faptul că piaţa de ceasuri inteligente creşte cu circa 30-40% anual, Tremend se va focusa pe dezvoltarea de aplicaţii pentru aceste dispozitive mărind echipa de specialişti pentru sistemele de operare iOS sau Android. În prezent, compania are în total 50 de angajaţi.

„Noi credem şi investim în software pentru aceste device-uri. Avem deja prima aplicaţie de media pentru iOS şi Android, dezvoltată practic înainte de lansarea iWatch în România. Vrem să fim pregătiţi pentru momentul în care dispozitivele wearable vor deveni noul «mainstream»” a precizat Hanganu. Printre aplicaţiile mobile dezvoltate până acum de Tremend de numără mai multe aplicaţii pentru clienţi străini – RainMachine, Worthpoint, RespiroGuide iRewind, Bright Kids, dar şi două aplicaţii pentru clienţi români - Orange Karaoke şi TinaR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO