Business Hi-Tech

UPC rămâne numărul unu pe piaţa TV din Ungaria

Autor: Adrian Seceleanu

19.01.2011, 23:50 98

Compania americană UPC continuă să fie liderul pieţei deservicii TV din Ungaria, cu o cotă de aproape 30% din piaţă,înaintea românilor de la RCS&RDS şi a nemţilor de la DeutscheTelekom, scrie publicaţia britanică Broadband TV News, citând unraport al autorităţii de reglementare în media şi comunicaţii dinţara vecină (NMHH).

La finele lunii noiembrie, pe baza datelor consolidate de lamajoritatea jucătorilor de pe piaţă, UPC avea 29,4% din numărultotal de abonaţi TV de pe piaţă - indiferent de tehnologiautilizată, compania fiind urmată de RCS&RDS (Digi) - cu 25,9%şi Magyar Telekom (Deutsche Telekom) - 24,9%. Datele pe baza cărorasunt calculate cotele de piaţă provin de la cei mai mari 12jucători de pe piaţa TV, care deţin 80-85% din numărul total declienţi, potrivit NMHH. Ceilalţi nouă jucători au cote de piaţămodeste, la o mare distanţă de cele trei grupuri care îşi disputăpiaţa TV din Ungaria.

Numărul total de clienţi pentru serviciile TV din Ungaria era deaproximativ trei milioane la finele lunii noiembrie.

Pe piaţa de cablu, lider este UPC - cu 33% din clienţi, urmat deDeutsche Telekom cu 23% şi RCS&RDS cu 16,4%. Numărul total declienţi pentru serviciile de cablu TV şi IPTV era de 1,769 milioanela finele lunii noiembrie.

Românii de la RCS&RDS sunt în schimb lider de necontestat pepiaţa de televiziune prin satelit, potrivit datelor de la NMHH.Compania controlată de omul de afaceri orădean Zoltan Teszari avea45,6% din piaţă la finele lunii noiembrie, înaintea DeutscheTelekom (28,8%) şi UPC (21,8%). La finele lunii noiembrie existau847.815 clienţi pentru serviciile de televiziune prin satelit.

Lupta de pe piaţa TV din Ungaria are aceiaşi trei actoriprincipali şi în România, respectiv RCS&RDS, UPC şi Romtelecom(companie controlată indirect de grupul german DeutscheTelekom).