Business Hi-Tech

Valentin Stănescu, General Manager Dell Technologies: „Transformarea prin tehnologie este cea de-a patra revoluţie industrială, care ne permite să rămânem productivi în contextul pandemiei”

Articol susţinut de Dell Technologies

Valentin Stănescu, General Manager Dell Technologies:...
24.04.2020, 13:16 670

Chiar în acest moment, lumea întreagă trece prin ceea ce Nicholas Taleb a denumit lebădă neagră, o metaforă ce descrie un eveniment rar, imprevizibil, care schimbă total societatea în care trăim. Analizată retrospectiv, lebăda neagră poate fi înţeleasă, explicată, însă vine ca un şoc atunci când se derulează.

Valentin Stănescu, General Manager Dell Technologies în România explică ce rol are tehnologia în această lume a cărei transformare o experimentăm în prezent: cum ajută, unde se poziţionează faţă de evenimentele globale şi cum se raportează o companie de tehnologie la o nouă dinamică din piaţa muncii - lucrul aproape exclusiv de acasă.

 

Cum a surprins provocarea lucrului de acasă o companie de tehnologie?

Din punct de vedere al mobilităţii, respectiv al lucratului de acasă, noi la Dell Technologies nu am experimentat niciun fel de probleme. .  Am recomandat angajaţilor, ca pentru siguranţa lor şi a celor dragi, să înceapă să lucreze de acasă dinainte de recomandările oficiale ale autorităţilor. Utilizăm deja de câţiva ani o soluţie care ne permite să ne alegem modul de lucru – de la birou sau de acasă – şi o implementăm cu succes şi pentru clienţii şi partenerii noştri. Se numeşte Dell Connected Workplace Program şi l-am lansat în 2013, acumulând, deja suficientă experienţă în implementarea lui. Toată flexibilitatea, mobilitatea şi mindset-ul pe care le-am dobândit de atunci ne-au pemis să fim acum pregătiţi, într-un context destul de greu de  anticipat.

 

În ce constă acest program?

Sunt patru elemente cheie. Primul vizează asigurarea bazei de pe care se poate lucra: dispozitivele. Astfel, furnizăm laptopuri şi infrastructura completă pentru a lucra de acasă, precum staţii de andocare (dock-uri), monitoare etc. Al doilea implică asigurarea configuraţiei complete a echipamentului, cu securitate încorporată. Al treilea se referă la furnizarea de soluţii pentru infrastructura desktop-urilor virtuale (VDI), care permit actualizarea rapidă a PC-urilor respectând, simultan, cerinţele de securitate. Ultimul element este suportul pentru configurarea rapidă a desktop-urilor pe care utilizatorii le folosesc de la distanţă, respectiv infrastructura hiperconvergentă VxRail sau Dell Technologie Cloud; şi acestea ne permit să acţionăm rapid şi sigur, de oriunde.

 

Aşadar, lucrul remote nu se referă doar la un dispozitiv care face posibilă conectarea angajatului la e-mail sau platformele companiei.

Dispozitivele sunt esenţiale pentru a ne desfăşura activitatea, desigur. Nu doar laptopul, la care ne gândim majoritatea în primă instanţă. Sunt profesionişti, precum web-designerii, arhitecţii, creatorii de conţinut care au nevoie de monitoare de ultimă generaţie pentru a-şi face treaba cât mai bine. Accesoriile sunt şi ele importante; ni se pot părea triviale, însă de cele mai multe ori diferenţa de productivitate stă în eficienţa şi confortul dat de accesorii: tastatura, mouse, căşti etc.

Odată ce am asigurat dispozitivele necesare, primul element la care trebuie să ne gândim este securitatea. Atacurile cibernetice şi pierderile de date cauzate de acestea reprezintă un risc imens pentru orice companie, risc care se traduce şi în pierderi de bani. Atunci când mutăm lucrul de la birou, acasă, riscul este mărit dacă angajaţii îşi folosesc dispozitivele proprii când accesează reţeaua şi nu au soluţii de securitate încorporate.

Am derulat un studiu internaţional recent, Global Data Protection Index, care ne-a arătat că 82% dintre organizaţiile chestionate au suferit un eveniment disruptiv, precum pierderile de date, în ultimele 12 luni. Costurile anuale aproximative pentru aceste evenimente le depăşesc  pe cele de anul trecut. Trebuie să ţinem cont că aceste date au fost raportate înaintea contextului internaţional cauzat de COVID-19, în care foarte multe companii se văd obligate să se trasforme digital peste noapte. În acest caz, este crucial pentru companii să aibă un furnizor de soluţii pentru protejarea datelor care să le ofere produse şi servicii potrivite, dar să le şi îndrume în acest proces. Noi facem acest lucru pentru clienţii şi partenerii noştri de peste 10 ani, aşadar au fost deja pregătiţi când a venit această schimbare forţată.

Al treilea aspect este infrastructura, care este o provocare pe mai multe fronturi: pe de o parte, vorbim despre cea din partea companiei (reţeaua, programele, aplicaţiile care fac posibilă conectarea), dar şi a furnizorilor de conţinut (platformele de streaming, de exemplu), a serviciilor (servere, e-mail) şi reţelei de internet. Infrastructura companiei trebuie să poată susţine un număr mare de oameni care se contectează din diverse  locuri, simultan, şi care accesează toate celelalte reţele.

 

Cum gestionaţi problemele care pot apărea brusc, precum erori de funcţionare sau defecţiuni, atunci când nu există un departament de IT în imediata apropiere?

Faptul că apar probleme este firesc şi reprezintă doar primul aspect de care trebuie să ţinem cont. Al doilea este durata de rezolvare a problemei, adică perioada în care angajatul nu va putea lucra, pentru ca aici intervine un cost de productivitate pe care companiile trebuie sa-l ia in considerare şi să anticipeze o soluţie. Avem un program care oferă asistenţă şi suport, ProSupport cu SupportAssist şi care şi-a dovedit funcţionalitatea pe piaţă, în toată perioada de când îl oferim clienţilor. Ne mândrim să spunem că acesta rezolvă proactiv problemele legate de hard-drive într-un timp mai scurt cu 92% comparativ cu media din piaţa în care activăm şi cu 13 paşi mai puţini. Acest lucru se traduce pentru clienţi în probleme mai puţin grave, pentru că sunt preîntâmpinate, în  durata de timp redusă în care ei nu pot lucra şi în paşi mai puţini pe care trebuie să îi efectueze.

 

Dacă tehnologia este cea care asigură mobilitatea, iar angajaţii pot lucra productiv de acasă, care este valoarea umană adăugată? Ce rol are leadershipul?

Tehnologia este un instrument. Unul esenţial în a ne adapta contextului, a rămâne productivi, a performa de oriunde. Însă, ca orice instrument, are nevoie de o persoană care să ştie cum şi cât să îl aplice. Dacă vorbim strict de situaţia actuală, liderii trebuie să se adapteze rapid, să anticipeze nevoile angajaţilor, să le ofere cadrul de care au nevoie pentru a-şi continua  lucrul eficient, în siguranţă şi să le asigure suport permanent, ceea ce facem şi noi pentru colegii noştri din Dell Technologies.

Dacă ne referim la rolul Dell Technologies pentru clienţii şi partenerii noştri, experienţa ne-a demonstrat că asumarea unui rol de leadership implică poziţionarea ca parteneri de business, nu doar ca furnizori de tehnologie pentru clienţi. În practica noastră generală şi în această situaţie în mod particular, scopul este să îi sprijinim în dezvoltarea business-ului şi menţinerea lui în siguranţă, gândind soluţii de tehnologie scalate după mărimea şi obiectivul organizaţiei, servicii personalizate în funcţie de nevoile acesteia, având o viziune mai amplă decât tehnologia care ar trebui implementată. Din punctul nostru de vedere, valoarea umană adăugată stă în acest gândirea acestui ecosistem complet, personalizat, pentru fiecare companie.

 

Care este soluţia pe termen lung pentru pregătirea companiilor în faţa unor lebede negre?

Sunt opinii în care acest fenomen este numit, mai degrabă, un „rinocer cenuşiu”, respectiv un eveniment extrem de probabil, cu impact profund, care se petrece după nenumărate avertismente. Nu aş putea da un verdict legat de eticheta sub care catalogăm evenimentul, însă ceea ce pot spune este că observăm, de ani, impactul tehnologiei şi necesitatea introducerii ei ca element central oricărei companii, pentru a rămâne relevantă în viitor. Transformarea prin tehnologie, căci la ea mă refer, este cea de-a patra revoluţie industrială, care ne permite să rămânem productivi în contextul pandemiei, dar şi altor evenimente ce schimbă modul de lucru. Pentru Dell Technologies este un pilon central al business-ului şi o dezvoltăm de mai bine de 10 ani, oferind soluţiile şi know-how-ul dezvoltat clienţilor care ne aleg.

Putem considera că acest eveniment global este un test mai dur pentru a vedea cât de pregătiţi suntem să utilizăm tehnologia pentru a ne continua business-urile într-o lume ce evoluează constant. Sigur că nimeni nu şi-ar fi dorit un test fulger, atât de greu, însă trebuie să ne adaptăm şi să luăm de aici lecţiile care ne vor ajuta în viitor: tehnologia este un partener în evoluţia business-ului sau în crearea unora noi, la care nici nu ne-am gândit. Fără ea, va fi din ce în ce mai greu să aducem contribuţii în viaţa noastră, a comunităţii din care facem parte şi a societăţii, în general.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO