• Leu / EUR4.7627
  • Leu / GBP5.5297
  • Leu / USD4.3164
Business Hi-Tech

Vasile Vita, şeful distribuitorului Vitacom din Cluj: Statul trebuie să impună termene-limită de plată a facturilor de către retaileri. „Ei vin şi negociază în forţă şi nici ce negociază nu respectă“

Vasile Vita, şeful distribuitorului Vitacom din Cluj: Statul trebuie să impună termene-limită de plată a facturilor de către retaileri. „Ei vin şi negociază în forţă şi nici ce negociază nu respectă“

Vasile Vita, directorul general al Vitacom Electronics: Profitul care se vede în economie şi cel pe care îl calculează şi guvernul este una şi câţi bani circulă în piaţă este altceva. Noi (românii - n. red.) la un moment dat schimbam telefoanele precum parizienii, dar nu am câştigat niciodată ca parizienii.

Autor: Adrian Seceleanu

1 ian 1970

Marile lanţuri de magazine din România ar trebui să fie obligate de către stat să îşi achite facturile către furnizori într-un anumit termen-limită, fie el şi de şase luni, în condiţiile în care în prezent obligaţiile asumate prin contracte nu sunt respectate, a declarat Vasile Vita, fondator şi director general al distribuitorului Vitacom Electronics din Cluj, cu afaceri estimate la aproape 10 mil. euro în acest an.

„Statul ar trebui să îi oblige pe retaileri să plătească la timp facturile şi să introducă o limită pentru data de plată, nu contează cât - că este vorba de 90, 70 sau 180 de zile - nu contează. Pentru că ei vin în forţă, negociază în forţă şi nici măcar ce negociază nu respectă“, susţine şeful Vitacom, evitând însă să avanseze nume.

„Am şi întrerupt relaţiile cu unii retaileri, când s-au inventat taxe fără un fundament concret“, a menţionat Vita. El a adăugat că în acest context compania sa a început să îşi dezvolte şi propria reţea de retail. „La un moment dat am avut o pondere destul de mare în business, de peste 40%, a comerţului modern, care prezenta un risc foarte mare pentru că retailerii au început să nu mai plătească la timp. Ei au fost faimoşi la început deoarece respectau termenele de plată şi pentru că plăteau bine, însă după aceea au început să găsească tot felul de pretexte să amâne plata şi să impună tot felul de taxe, practic nu mai era o relaţie corectă. O relaţie este corectă atunci când ambii parteneri pot să câştige şi se respectă reciproc şi respectă înţelegerile reciproce. Atunci am început să investesc mai mult în magazinele noastre. Pot să spun că sunt trei «picioare» importante pe care «stă» businessul Vitacom: comerţul B2B, comerţul către canalele de desfacere moderne şi propriile noastre magazine de retail. Avem nouă magazine în prezent, care acoperă toată ţara. Am început cu Bucureşti, Timi­şoara şi Iaşi pe lângă Cluj-Napoca, şi apoi ne-am mai dus în municipii importante reşedinţă de judeţ.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7627
Diferență: 0,1619
Ieri: 4.7615
Azi: 4.3164
Diferență: 1,0417
Ieri: 4.3137
Azi: 5.5297
Diferență: 0,0344
Ieri: 5.5270
Azi: 4.3386
Diferență: 0,893
Ieri: 4.3304