Business Hi-Tech

ZF eCommerce Summit 2023. Irina Pencea, general manager, eMAG România: 1,2 mil. de clienţi au acces la serviciul de plată flexibil din „My Wallet“ pe care l-am lansat în urmă cu un an. Peste 6% din vânzări sunt plătite astfel şi vedem o creştere accelerată de la lună la lună

Irina Pencea, general manager, eMAG România

Irina Pencea, general manager, eMAG România

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2023, 12:07 100

Serviciul de plată flexibil din wallet-ul online lansat de eMAG, prin care clienţii care au cardurile salvate în platformă au acces la o soluţie de creditare care le permite să achite produsele fie în patru rate, fie după o perioadă de 30 de zile, este disponibil pentru 1,2 milioane de persoane, iar numărul de clienţi care îl utilizează creşte lunar, a spus Irina Pencea, general manager, eMAG România, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală.

„Oferim serviciul de plată flexibil, pentru o bază mare de clienţi. Am început să oferim serviciul acum un an şi este disponibil pentru peste 1,2 milioane de clienţi. Adopţia serviciului are legătură cu simplitatea utilizării. În prezent, peste 6% din vânzări sunt plătite prin serviciul flexibil şi vedem o creştere accelerată de la lună la lună. E ce au nevoie oamenii şi are legătură şi cu presiunea pe care oamenii o simt pe bugetul personal. Inflaţia ne-a afectat pe toţi”, a spus Irina Pencea în cadrul conferinţei ZF ecommerce Summit 2023.

Irina Pencea a preluat recent poziţia de director general în cadrul eMAG România, funcţie deţinută în ultimii doi ani de Tudor Manea, care este şi Grup CEO. Anterior, ea a ocupat rolul de director de marketing la eMag.

„Avem cu ce să creştem, iar eu am venit într-un moment în care creşterea se bazează pe un fundament solid care a fost pus până acum. După începerea pandemiei noi am anunţat un plan de investiţii foarte mare, care s-a aplicat în multe zone –zona logistică, tehnologie, am investit în servicii financiare flexibile, mecanisme de recomandări pentru client. Iar eu trebuie să pun toate aceste investiţii, aceste elemente, cap la cap şi să creştem cum am crescut până acum.”

 

Alte declaraţii

În primul rând creşterea în e-commerce este dată de dezvoltarea gamei de produse, cu cât ai mai multe produse în stoc, cu atât sunt şanse mai mari să vinzi mai mult. Descrierea produselor contează foarte mult. Contează ca poza să fie clară şi vizibilă, descrierea e importantă şi review. Dacă în magazinul fizic te ajută un vânzător, la noi review -urile sunt un crtieriu de alegere. Practic, cred că astăzi oamenii pot alege mai uşor produsele în mediul online pentru că au foarte multe informaţii la îndemână.

Ce vedem, de la începutul anului, vedem o creştere semnificativă a numărului de clienţi, ceea ce ne dă încredere. Noi ne uităm la clienţi şi îi împărţim în două grupuri – clienţi noi şi recurenţi. Pe ambele paliere vedem creşteri semnificative. Clienţii recurenţi reprezintă majoritatea portofoliului nostru, dar şi cei numărul clienţilor noi creşte substanţial. Iar acesta este un element pe care ne bazăm încrederea că instrumenele pe care le oferim sunt accesate de oameni.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO