Business Internaţional

Atunci când războiul comercial cutremură lumea investitorii îşi mută banii în Thailanda

Atunci când războiul comercial cutremură lumea...

Autor: Iulian Tenchiu

01.09.2019, 14:00 926

Investitorii au început să ia în considerare Thailanda, ca zonă de direcţionare a investiţiilor, din cauza războiului comercial SUA-China care continuă să se agraveze, este de părere Alexander Feldman părere CEO-ul Consiliului de Afaceri al SUA (ASEAN), scrie CNBC.

Datorită războiului comercial, Vietnamul a fost considerat de foarte multe ori ca fiind printre principalii beneficiari ai efectelor conflictului, deoarece marile companii decid să îşi mute activităţile de producţiile din China, pentru a evita tarifele impuse de cei doi combatanţi care îşi etalează forţele în cadrul conflictului.

Războiul comercial dintre SUA şi China, care se desfăşoară de peste un an a dus la impunerea de taxe în valoare de  câteva sute de miliarde de dolari pentru importurile chinezeşti şi americane. Războiul afectează cel mai mult companiile. Donald Trump, actualul preşedinte al SUA a cerut vinerea trecută companiilor americane să „înceapă imediat căutarea unei alte alterantive pentru China”, deci să îşi mute operaţiunile desfăşurate acolo către altă ţară.

Potrivit lui Alexander Feldman, trei companii importante, pe care a decis să nu le menţioneze, au început deja să îşi mute operaţiunile în afara Chinei. Feldman consideră că investiţiile în Thailanda fac parte dintr-o strategie pe termen lung a companiilor, care vor să evite undele de şoc provocate de conflictul comercial.

În mai 2017, chiar înainte ca Trump să impună tarife pe mărfurile chinezeşti, celebru producător de motociclete Harley Davidson, începuse deja să îşi mute producţia în Thailanda, decizie care a dat ulterior rezultate.

Producătorul a anunţat „o creştere de 181% a vânzărilor pentru motocicletele sale din Malaezia, care sunt create în fabrica din Thailanda şi care sunt destinate pieţei din Malaezia”, a declarat Feldman.

Rezultatele companiei din T2/2019 au arătat că motocicletele produse în Thailanda au contribuit la o creştere de 7,6% a vânzărilor anuale de motociclete din retail pe pieţele emergente.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO