Business Internaţional

Boeing reduce perspectivele industriei aviatice pe 20 de ani

Boeing reduce perspectivele industriei aviatice pe 20 de ani

Autor: Dorin Oancea

17.07.2022, 19:09 36

Constructorul american de avioane Boeing şi-a redus proiecţia privind cererea de avioane la nivelul întregii industrii în următorii 20 de ani, dar a precizat că se aşteaptă ca livrările să fie stabile, cu excepţia pieţei ruseşti, scrie Reuters.

Boeing preconizează că liniile aeriene din întreaga lume vor avea nevoie de 41.170 de avioane noi în 20 de ani, jumătate din livrări fiind pentru înlocuire.

Noile perspective de piaţă ale Boeing, publicate duminică, înainte de Salonul aeronautic de la Farnborough, sunt în scădere faţă de previziunile sale anterioare, care indicau un număr de 43.610 livrări în 20 de ani.

Noua estimare exclude piaţa rusă şi proiecţia sa de 1.540 de avioane, din cauza războiului din Ucraina şi a incertitudinii cu privire la momentul în care producătorii ar putea vinde din nou avioane transportatorilor ruşi.

Boeing şi-a majorat uşor prognoza privind cererea în următorii 10 ani, la 19.575 de livrări de avioane - o proiecţie mai mare chiar şi excluzând piaţa rusă.

De asemenea, Boeing a scăzut uşor rata de creştere a traficului de pasageri la nivelul întregii industrii, de la 4% la 3,8%, dar a majorat prognoza de creştere a traficului de marfă la 4,1%, de la 4% anul trecut.

Boeing estimează în continuare că flota globală a companiilor aeriene până în 2041 aproape se va dubla, deoarece încă mai vede o redresare a cererii mondiale de aviaţie COVID-19 până la începutul anului 2024.

Boeing a declarat că, în următorii 20 de ani, "fundamentele pe termen lung rămân intacte".

De asemenea, Boeing estimează că flota de avioane cargo va creşte cu 80% până în 2041. Transportul aerian de marfă are performanţe la "niveluri istorice.

Boeing consideră că reţelele de comerţ electronic contribuie la impulsionarea unei "schimbări strategice către transportul aerian de marfă chiar şi pe termen mediu şi lung". ... Nu este vorba doar de un simplu impuls în ceea ce priveşte transportul maritim faţă de cel aerian."

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO