Business Internaţional

Carrefour reduce preturile pentru a putea face fata competitiei

02.09.2004, 00:00 18

Carrefour S.A., cel mai mare retailer european, planuieste sa vanda active in valoare de 1 miliard de euro, in anul ce urmeaza, strangand fonduri pentru a putea reduce costurile si a alimenta cresterea vanzarilor din Franta, care stagneaza, sustine Bloomberg.
Actiunile retailerului au castigat pana la 5,1% la bursa din Paris. Carrefour, care estimeaza ca activele sale imobiliare valoreaza 8 miliarde euro, a mai declarat ca va forma o companie separata care se va ocupa de proprietati si va cauta eventuali parteneri.
Presedintele companiei, Daniel Bernard, strange fonduri si reduce 335 milioane de euro din preturile de vanzare ale companiei, anul acesta, pentru a atrage mai multi cumparatori in conditiile in care vanzarile din Franta stagneaza. Cota de piata din Franta a Carrefour a scazut, din cauza competitiei provenita de la companiile rivale precum LeClerc, intr-o perioada cand guvernul forteaza retailerii sa reduca preturile.
"In Franta, investim masiv in preturi pentru a castiga cota de piata", a declarat Bernard intr-un interviu televizat. "Deja incep sa se vada rezultatele". Hypermarketurile Carrefour au castigat din cota de piata pierduta, in lunile iunie si iulie, a adaugat el.
Reprezentantii Carrefour au declarat ca profitul companiei a crescut cu 5,3%, la 537 milioane euro. Previziunile analistilor se situau la nivelul a 532 milioane de euro.
Actiunile retailerului au crescut cu 1,91 euro, sau 5%, la 40,49 euro, in tranzactiile de la bursa din Paris. Pana la acest nivel, actiunile Carrefour au pierdut aproape 15% pe parcursul intregului an, reducand valoarea companiei la 28 miliarde euro, pe fundalul ingrijorarii in privinta puterii competitorilor de pe piata.
Vanzarile pe primul trimestru au crescut cu 4,4%, inainte de fluctuatiile ratei de schimb valutar. In mare parte, cresterea a provenit din operatiunile companiei din afara Frantei. Veniturile au crescut cu 7,8% in Spania, a doua piata a companiei, si cu 3,9% in Italia, in decursul perioadei.
In Franta, vanzarile totale au scazut cu 0,6% pe primul trimestru. O crestere de 4,7% au inregistrat-o vanzarile rivalului Casino Guichard-Perrachon S.A., care detine lantul de hypermarketuri cu discounturi Leader Price.
Carrefour a redus costurile, in special prin plata datoriilor pentru a reduce nivelul cheltuielilor financiare si prin reducerea cheltuielilor administrative. Datoriile nete ale companiei au scazut la 9,25 miliarde euro la sfarsitul lunii iunie, de la 10,7 miliarde euro, cu un an in urma. Chiar si asa, actiunile companiei probabil ca nu vor castiga valoare pana Carrefour nu va anunta recuperarea cotei de piata pentru hypermarketurile din Franta, care sunt raspunzatoare de doua treimi din profitul operational al companiei.
Bernard a inceput sa reduca preturile in Franta acum trei ani, pentru a face fata competitiei tot mai acerbe venita din partea supermarketurilor centrale, precum Monoprix S.A. sau lanturilor de discounturi LeClerc, Aldi sau Leader Price. In aprilie, el a introdus un card de fidelitate care ofera reduceri clientilor la 25 marci de produse, cum ar fi detergentul Ariel sau crema de ciocolata Nutella.
"Problema la Carrefour este ca au o imagine proasta pentru consumatori, din perspectiva preturilor practicate." a afirmat Jean-Noel Vieille, care este responsabil de active in valoare de 500 milioane de dolari la fondul de investitii Aurel Leven Gestion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO