Business Internaţional

Comisia Europeană alocă 11 milioane de euro pentru sprijinirea mass-mediei independente

Comisia Europeană alocă 11 milioane de euro pentru...

Autor: Mediafax

25.10.2023, 18:24 61

Comisia Europeană a publicat o nouă cerere de propuneri în cadrul programului „Europa creativă”, care va permite sprijinirea cu 11 milioane de euro a mass-mediei independente.

Potrivit unui comunicat al CE, această cerere de propuneri va permite alocarea a 11 milioane de euro pentru două acţiuni separate: pe de o parte, finanţarea colaborărilor transfrontaliere între organizaţiile mass-media de ştiri şi, pe de altă parte, crearea de programe de subvenţionare pentru organizaţiile mass-media care contribuie direct la viaţa democratică.

Prima acţiune, care beneficiază de 6 milioane de euro, va sprijini colaborarea transfrontalieră între organizaţiile mass-media de ştiri care doresc să dezvolte împreună modele de afaceri inovatoare şi/sau să desfăşoare în comun proiecte jurnalistice. Finanţarea este destinată consorţiilor de organizaţii active în sectorul mass-mediei (şi anume organizaţii mass-media non-profit, publice şi private, asociaţii mass-media, ONG-uri etc.), încurajând, printre altele, transformarea organizaţiilor mass-media, furnizarea de informaţii de calitate şi dezvoltarea competenţelor profesioniştilor din cadrul organizaţiilor mass-media de ştiri.

Cea de a doua acţiune, care beneficiază de 5 milioane de euro, are ca scop sprijinirea organizaţiilor mass-media de ştiri care sunt deosebit de importante pentru dezbaterile democratice şi pentru participarea cetăţenilor. Ea va urmări să instituie programe de finanţare care vor distribui granturi către organizaţiile mass-media locale sau regionale, către jurnalismul de investigaţie, precum şi către organizaţiile mass-media specializate în informaţii de interes public.

Cererea de propuneri este deschisă organizaţiilor (asociaţii mass-media, ONG-uri, societatea civilă, centre de cercetare, universităţi etc.) care activează în domeniul mass-mediei, într-un sens mai larg, şi pot acţiona ca intermediari pentru sprijinirea organizaţiilor care au cea mai mare nevoie de sprijin.

Data limită de depunere a candidaturilor este 14 februarie 2024, iar proiectele trebuie să înceapă spre sfârşitul anului 2024. Candidaţii pot depune o cerere pentru o acţiune sau pentru cealaltă sau chiar pentru amândouă. Organizaţiile mass-media selectate îşi vor păstra libertatea editorială deplină.

Aceasta este cea de a 4-a cerere de propuneri în sprijinul formării de parteneriate în domeniul jurnalismului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO