Business Internaţional

Comisia Europeană alocă 11 milioane de euro pentru sprijinirea mass-mediei independente

Comisia Europeană alocă 11 milioane de euro pentru...

Autor: Mediafax

25.10.2023, 18:24 62

Comisia Europeană a publicat o nouă cerere de propuneri în cadrul programului „Europa creativă”, care va permite sprijinirea cu 11 milioane de euro a mass-mediei independente.

Potrivit unui comunicat al CE, această cerere de propuneri va permite alocarea a 11 milioane de euro pentru două acţiuni separate: pe de o parte, finanţarea colaborărilor transfrontaliere între organizaţiile mass-media de ştiri şi, pe de altă parte, crearea de programe de subvenţionare pentru organizaţiile mass-media care contribuie direct la viaţa democratică.

Prima acţiune, care beneficiază de 6 milioane de euro, va sprijini colaborarea transfrontalieră între organizaţiile mass-media de ştiri care doresc să dezvolte împreună modele de afaceri inovatoare şi/sau să desfăşoare în comun proiecte jurnalistice. Finanţarea este destinată consorţiilor de organizaţii active în sectorul mass-mediei (şi anume organizaţii mass-media non-profit, publice şi private, asociaţii mass-media, ONG-uri etc.), încurajând, printre altele, transformarea organizaţiilor mass-media, furnizarea de informaţii de calitate şi dezvoltarea competenţelor profesioniştilor din cadrul organizaţiilor mass-media de ştiri.

Cea de a doua acţiune, care beneficiază de 5 milioane de euro, are ca scop sprijinirea organizaţiilor mass-media de ştiri care sunt deosebit de importante pentru dezbaterile democratice şi pentru participarea cetăţenilor. Ea va urmări să instituie programe de finanţare care vor distribui granturi către organizaţiile mass-media locale sau regionale, către jurnalismul de investigaţie, precum şi către organizaţiile mass-media specializate în informaţii de interes public.

Cererea de propuneri este deschisă organizaţiilor (asociaţii mass-media, ONG-uri, societatea civilă, centre de cercetare, universităţi etc.) care activează în domeniul mass-mediei, într-un sens mai larg, şi pot acţiona ca intermediari pentru sprijinirea organizaţiilor care au cea mai mare nevoie de sprijin.

Data limită de depunere a candidaturilor este 14 februarie 2024, iar proiectele trebuie să înceapă spre sfârşitul anului 2024. Candidaţii pot depune o cerere pentru o acţiune sau pentru cealaltă sau chiar pentru amândouă. Organizaţiile mass-media selectate îşi vor păstra libertatea editorială deplină.

Aceasta este cea de a 4-a cerere de propuneri în sprijinul formării de parteneriate în domeniul jurnalismului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels