Business Internaţional

Henkel isi va indeplini bugetul

11.11.2005, 19:18 11

Grupul Henkel a inregistrat o crestere de doua cifre atat a vanzarilor, cat si a profitului operational in cel de-al treilea trimestru al anului 2005.

Astfel, in trimestrul trei, Henkel a inregistrat o crestere a vanzarilor de 13,2%, pana la 3,140 miliarde de euro, in timp ce profitul operational a crescut cu 17,7%, dupa recalcularea diferentelor de curs valutar.

Avand in vedere rata mai mica de impozitare, cu 25,5%, veniturile nete pe trimestrul trei, dupa deducerea dobanzilor, au ajuns la 195 de milioane de euro, cu 7,7% mai mari decat cifrele anului anterior.

"Sunt foarte multumit de rezultatele obtinute in cel de-al treilea trimestru si de faptul ca toate diviziile noastre au inregistrat performante foarte bune", a declarat Ulrich Lehner, presedinte al consiliului director Henkel.

"Am reusit sa acceleram substantial rata de crestere organica prin introducerea unor game de produse noi si prin extinderea in America de Nord si pe pietele in dezvoltare. Datorita acestei cresteri si faptului ca ea a fost insotita de o dezvoltare pozitiva a veniturilor in primele noua luni, putem confirma in acest moment previziunile pentru intregul an fiscal 2005", a adaugat Lehner.

Vanzarile diviziei detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei, dupa recalcularea diferentelor de curs valutar, au fost cu 11,2% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut.

O crestere organica a vanzarilor de 5,7% si preluarea diviziilor de la Clorox au fost principalii factori ce au contribuit la cresterea vanzarilor.

Vanzarile diviziei Cosmetice/ Produse de toaleta au sporit cu pana la 4,1%, dupa calcularea diferentelor de curs valutar.

Segmentul de produse pentru ingrijirea parului a inregistrat rezultate foarte bune, mai ales in Europa.

Vanzarile inregistrate in regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu au crescut cu 5,5%, dupa diferentele de curs valutar si inaintea ajustarii cu 6,1% pana la 1,916 milioane de euro. In America de Nord, vanzarile au crescut cu 32,2% inaintea recalcularii, pana la 772 de milioane de euro. Toate diviziile au inregistrat cresteri semnificative datorita in primul rand achizitiilor.

Henkel confirma previziunile de vanzari si profit pentru anul 2005. Compania planuieste sa creasca mai mult decat pietele respective si asteapta sa obtina o crestere organica de 3% pana la 4% in 2005.

Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE) cu sediul la Viena a inregistrat in perioada ianuarie-septembrie 2005 venituri totale nete de 993,2 milioane de euro. Aceasta inseamna o crestere de 16,5% fata de perioada similara a anului trecut. Contributia Rusiei la acest trend pozitiv a fost decisiva.

"Cele mai importante tari din Henkel CEE prin prisma veniturilor nete inregistrate sunt Rusia, Polonia, Austria si Ungaria", arata Gunter Thumser, presedinte al Henkel CEE.

In cadrul grupului Henkel, Henkel CEE ocupa locul trei din punct de vedere al contributiei la veniturile totale, dupa Henkel Germania si Henkel America. Henkel CEE este numarul unu si in aceasta regiune pe piata adezivilor si a produselor pentru ingrijirea parului si ocupa o pozitie fruntasa pe piata detergentilor.

Infiintata in 1994 ca divizie a Henkel Austria, Henkel Romania a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de 2,360 miliarde de lei, performanta datorata aportului tuturor diviziilor. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO