Business Internaţional

In plina criza, creditorii ipotecari investesc in reclame

25.02.2008, 20:42 13

Piata ipotecara din America poate fi in pragul unei transformari istorice, insa companiile ipotecare continua sa investeasca in advertising, scrie International Herald Tribune.
O reclama a Countrywide Financial, cel mai mare furnizor de credite ipotecare din SUA, spune: "Nimeni nu poate face ce face Coutrywide" si "Countrywide iti arata drumul spre casa". In reclamele Wachovia se poate vedea o stampila pe care scrie mare "Aprobat", iar Bank of America spune "Posesia unei case este cel mai bun medicament".
De asemenea, Asociatia Agentilor Imobiliari americani are spoturi publicitare care spun ca niciodata nu a fost un moment mai bun pentru cumpararea unei case. Reclama sustine ca preturile caselor se dubleaza la fiecare zece ani si prezinta un cuplu tanar ce merge spre o casa alba in stil colonial. In ciuda numeroaselor cazuri de prescriere a ipotecii, procese si anchete efectuate de agentii federali si de stat, industria ipotecara nu a redus cheltuielile legate de publicitate.
Expertii ipotecari sunt de parere ca cheltuielile vor creste in primavara, cand e cea mai buna perioada pentru piata de locuinte. Insa consumatorii spun ca reclamele ii induc in eroare.
"Aceste companii au probleme serioase, insa ele continua sa isi faca reclama", spune Sally Greenberg, director executiv al Ligii americane a Consumatorilor, o organizatie non-profit din Washington. "Multe dintre companiile acestea sunt in impas, iar reclamele sunt un mod de a face rost de bani", a adaugat Greenberg.
Intr-adevar, Mortgage Bankers Association, cea mai mare organizatie a acestei industrii, prevede un an in scadere pentru industrie si a anuntat ca valoarea totala a ipotecilor va scadea cu 16% fata de anul trecut. Companiile ipotecare au cheltuit aproximativ 409 milioane de dolari (277 de milioane de euro) pentru publicitate in al treilea trimestru al anului trecut, mai mult decat au cheltuit in perioada de crestere maxima a vanzarilor de locuinte. Reclamele la credite ipotecare pot fi gasite cu usurinta in toate tipurile de media.
"Poate ca sunt si oferte bune, legitime", spune Frank Dorman, purtator de cuvant al agentiei Federal Trade Commission, care verifica publicitatea inselatoare. "Insa in aceasta perioada consumatorii ar trebui sa fie mai precauti", adauga el.
Peste 1,6 milioane de americani nu au platit la timp ratele creditelor ipotecare in anul 2007, iar pentru 2008 este prevazut un numar si mai mare de restantieri. Numeroase reclame la credite ipotecare s-au mutat pe internet, unde sunt mai greu de monitorizat. Pe internet, Coutrywide se autointituleaza creditorul ipotecar numarul unu al Americii, iar Wachovia spune ca acum este "momentul perfect" pentru efectuarea unui imprumut cu valoare ridicata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO