Business Internaţional

Ochelari de soare si servetele umede pentru armata

09.04.2003, 00:00 164

Cat consuma zilnic cele 250.000 de trupe americane deplasate in Irak si in Orientul Mijlociu, ca hrana, apa sau produse de igiena personala? Enorm de mult. Pana in prezent, fortele armate americane au deplasat provizii care reprezinta echivalentul a 150 de supermarketuri Wal-Mart, din Statele Unite, in Irak, conform datelor oficiale.
Desi armata americana furnizeaza personalului deplasat in zona de conflict strictul necesar, trupele tanjesc dupa confortul occidental al revistelor, cd-urilor, sau cartelelor de telefon. Aici intra in scena patriotismul (sau doar goana dupa publicitate gratuita a departamentelor de relatii publice) a marilor corporatii, care aloca milioane de dolari comfortului soldatilor americani. Donatiile se fac prin intermediul United Service Organizations (USO), o organizatie non-profit care furnizeaza servicii trupelor americane.
Pana de curand trupele primeau scrisori de incurajare si pachete prin doua programe care au fost desfiintate dupa atacurile teroriste de al 11 septembrie 2001, din motive de securitate. Acum, mesajele de incurajare vin prin e-mail, iar pe adresa armatei sunt primite doar colete adresate nominal unei anumite persoane, care respecta restrictiile stricte stabilite de armata in privinta continutului acestor pachete.
O categorie speciala o reprezinta coletele cu produse de ingrijire (care package), care sunt distribuite prin intermediul USO, chiar inainte ca trupele sa paraseasca teritoriul Statelor Unite, si includ de obicei CD-uri, reviste, articole de igiena si produse de protectie solara.
Pana acum, s-au distribuit 40.000 de colete, iar donatiile facute trupelor americane includ exemplare din revista "Track Record", editata de un fan club Nascar, 45.000 de CD-uri audio, exemplare din revista World Wrestling Entertainment, dar si servetele pentru nou-nascuti. Trupele care vor pleca in urmatoarele saptamani vor mai beneficia de deliciile unor conserve de pui si salate de pui de la Tyson Foods.
Pentru soldatii americani departe de casa, la mare pret sunt cartelele telefonice, promise de AT & T in martie. In valoare de 3 miliarde de dolari, cele 160.000 de cartele prepaid vor permite trupelor din Orientul Mijlociu sa sune acasa pentru 30 de centi pe minut. Pe lista Iepurasului, armata americana a mai inclus bomboane de menta, cafea, cesti de cafea, carti, CD-uri, carti de joc si ochelari de soare Ray-Ban, ciocolata, popcorn, televizoare cu ecran cat mai mare, reviste, pixuri, periute si pasta de dinti, servetele umede si deodorante.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO