Orez şi fasole în loc de carne, plănuirea meselor cu o lună înainte, mai multă hrană crescută în grădini: americanii îşi schimbă modul în care mănâncă, fac cumpărături şi trăiesc pentru a face faţă perioadei de inflaţie record, scrie The Wall Street Journal.
Unii îşi impun noi limite asupra meselor în oraş, foarte mulţi cumpără mai puţină mâncare ambalată, mai puţină carne şi mai puţine legume organice. Alţii cumpără alimente care urmează să expire în curând, la preţ redus. Bernard Brothman, fost executiv în HR, cultivă mai multe soiuri de legume din primăvară până în vară într-o grădină comunitară.
Familia lui Nancy Randall din Houston vânează aproximativ opt căprioare pe an şi procesează carnea. De asemenea, consumă peştele pe care-l pescuiesc singuri.
Scumpirea dramatică a alimentelor a provocat schimbări profunde şi în obiceiurile de consum ale belgienilor, potrivit brusselstimes.com. Aceştia aleg din ce în ce mai des să ia masa la restaurante mai ieftine fast food mai degrabă decât la restaurante tradiţionale.
Din cauza scumpirilor, mulţi belgieni cumpără de asemenea produse mai puţin sănătoase. Un studiu recent arată că un sfert dintre belgieni cumpără mai puţine fructe şi legume faţă de anul trecut.
Şi obiceiurile de consum ale francezilor sunt modificate de inflaţie, notează Le Monde.
În faţa scumpirii alimentelor, francezii nu au de ales decât să-şi încarce mai puţin cărucioarele de cumpărături, să cumpere produse mai ieftine şi să-şi reducă alte cheltuieli.
„Pe banda de cumpărături, văd mai puţină carne roşie şi mai multă carne de pui, dar şi mai multe produse la preţ redus“, explică Carine, casieră la un supermarket din vestul Franţei.
De asemenea, francezii acordă mai multă atenţie şi prioritizează alimentele în detrimentul altor produse. Se vând mai bine produsele marcă proprie şi cele cu preţ redus, scad vânzările de produse de igienă şi îngrijire a locuinţei.
În faţa creşterii puternice a preţurilor, francezii îşi limitează achiziţiile, ies mai puţin în oraş, cheltuie mai puţin pe activităţi de divertisment şi recurg la economii pentru a-şi plăti facturile.
În Europa centrală, consumatorii sunt încă speriaţi de scumpiri deşi inflaţia a început să cedeze, relatează Reuters.
Aceştia optează pentru preţuri mai mici şi-şi amână cheltuielile neesenţiale sau ocazionale. La începutul perioadei de inflaţie puternică, polonezii au început să-şi schimbe obiceiurile şi să cumpere mai puţine băuturi alcoolice. Mulţi nu au mai cumpărat electronice.
Conform infor.pl, polonezii iau decizii de consum mai conştiente, iau în considerare mai multe alternative, compară ofertele din diferite magazine, citesc etichete, ceea ce făceau rar înainte.
Polonezii tind de asemenea să returneze produsele care li se par mai puţin utile decât credeau la început.
De asemenea, aceştia cumpără mai puţine articole de lux şi mai multe produse second hand.