Business Internaţional

Starcom da lovitura pe piata publicitatii cu General Motors

13.05.2005, 19:18 14

Starcom Mediavest, parte a companiei franceze Publicis, a castigat un cont de publicitate de la General Motors, care este estimat la cel putin 2,8 miliarde de dolari (2,17 miliarde euro), au precizat surse apropiate tranzactiei citate de CNN Money.

Starcom a avut castig de cauza in fata Interpublic Group, care se ocupa de contul General Motors de peste 10 ani. GM, producatorul numarul unu de masini din lume, este unul dintre cei mai mari advertiseri din Statele Unite.

Grupul are in portofoliu marci precum Buick, Cadillac, Chevrolet, Pontiac sau Saab.

Pierderea contului General Motors este cea mai recenta lovitura pentru Interpublic, grupul de publicitate numarul trei din lume, care se afla in plin plan de restructurare si se confrunta cu probleme interne care au intarziat anuntarea rezultatelor financiare pentru anul 2004.

Presedintele si directorul executiv al Interpublic, Michael Roth, sustine ca vechiul contract pe care il aveau cu GM genera sub 1% din cifra de afaceri totala a grupului. Decizia GM a avut efecte importante asupra actiunilor companiei, analistii fiind ingrijorati de problemele interne care ar putea afecta abilitatea Interpublic de a castiga noi contracte sau de a mentine actualii clienti.

Fondat in 1961, grupul este format din sute de agentii de publicitate, specializate pe mai multe domenii din aceasta piata. Interpublic are peste 43.000 de angajati in 130 de tari. In 2003 grupul a raportat o cifra de afaceri de 5,8 miliarde de dolari (4,5 miliarde euro).

Parte a grupului Publicis, Starcom are 110 sedii in peste 67 de tari. Compania a realizat campanii pentru Coca-Cola, Nintendo, Stella Artois sau Johnnie Walker. Publicis are trei retele globale: Publicis Worldwide, Saatchi&Saatchi si Leo Burnett Worldwide. Activitatile de pe piata publicitara reprezinta 55% din cifra de afaceri a companiei. Grupul are clienti precum Coca-Cola, Nestle sau Procter&Gamble.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO