Business Internaţional

Unilever a vandut o parte din marcile de pasta de dinti

12.09.2003, 00:00 91

Grupul anglo-olandez Unilever a ajuns la un acord cu compania americana Church & Dwight, prin care a vandut, pentru 104 milioane de dolari, marcile de pasta de dinti si periute de dinti din SUA si Canada.
Tranzactia include marcile Mentadent, Pepsodent si Arm & Hammer. De asemenea, contractul prevede acordarea drepturilor exclusive de productie a liniei Close-Up.
In primele sase luni ale anului, aceste produse au contribuit cu 61 de milioane de dolari la vanzarile grupului.
Conducerea Unilever si-a exprimat speranta ca tranzactia va fi incheiata in trimestrul al patrulea.
In baza acordului semnat, Unilever va mai incasa, suplimentar, o suma cuprinsa intre cinci milioane de dolari si 12 milioane de dolari, in functie de rezultatele obtinute in perioada urmatoare de marcile vandute.
Renuntarea la marcile mentionate face parte din programul de reorganizare al grupului, prin care incearca sa isi reduca portofoliul de produse de la 1.600 la 400. Totodata, Unilever spera sa atinga o rata de crestere a vanzarilor de 5-6% si un avans al profitului de 16-17%, pana in 2004.
Saptamana trecuta, Unilever a ajuns la un acord prin care si-a vandut linia de produse destinate barbatilor Brut comercializate pe pietele americane.
Prin preluarea marcilor mentionate, Church & Dwight isi va dubla vanzarile calculate in dolari de pe acest segment de piata. Compania americana mai produce praful de copt Arm & Hammer si buretii Brillo. In primele sase luni ale anului, a obtinut o cifra de afaceri de 504,6 milioane de dolari.
"Desi in ultima perioada produsele Unilever pe care le vom prelua nu au obtinut rezultate deosebite, credem ca aceste marci dispun de un potential important", a aratat Robert Davies III, presedintele Church & Dwight.
Actiunile companiei americane au crescut cu 1,86%, in timp ce cotatia Unilever a avansat cu 0,9%.
Portofoliul Unilever include supele Knorr, ceaiurile Lipton si inghetata Ben & Jerry's. Compania este al treilea mare producator de bunuri de consum din lume, dupa Nestle (Elvetia) si Kraft (Statele Unite).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24