Business sub COVID-19

AmCham România: Educaţia poate şi trebuie să continue prin intermediul tehnologiei

AmCham România: Educaţia poate şi trebuie să continue...

Autor: Ramona Cornea

07.04.2020, 11:24 205

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) cere ca autorităţile să îşi concentreze eforturile pe măsuri care să asigure continuitatea procesului de educaţie inclusiv pentru elevii din medii defavorizate, în contextual pandemiei de COVID-19.

“Educaţia este astăzi în situaţia de a face faţă nevoii stringente de a asigura continuitatea procesului educativ pe toate palierele prin intermediul instrumentelor digitale şi în acelaşi timp de a face trecerea spre un model de educaţie adaptat cerinţelor societăţii şi economiei digitale.  Credem că deschiderea actuală pentru utilizarea soluţiilor digitale din partea tuturor participanţilor la sistemul de educaţie – profesori, elevi, părinţi - creează premizele favorabile pentru integrarea tehnologiei ca şi componentă permanentă a procesului de educaţie. Dincolo de depăşirea crizei actuale, pe termen mediu şi lung dezvoltarea competenţelor digitale va capacita profesorii şi elevii să se adapteze transformării digitale şi va atenua impactul unor crize viitoare asupra continuităţii şi calităţii educaţiei” a declarat Ionuţ Simion, Preşedintele AmCham Romania.

AmCham Romania afirmă că este nevoie în primul rând de crearea unui grup de lucru format din Ministerul Educaţiei şi reprezentanţi ai mediului de afaceri şi specialişti în tehnologie şi comunicaţii care să identifice şi să recomande spre utilizare tehnologii diverse, comunicare prin internet, terminale si sisteme digitale de comunicare disponibile gratuit pentru adaptarea şi flexibilizarea procesului educaţional.

De asemenea, AmCham România propune implicarea activă a Ministerului Educaţiei şi Cercetării în atragerea finanţării din fondurile europene oferite României ca parte a pachetului de sprijin pentru gestionarea efectelor crizei COVID-19.

”Aceste demersuri trebuie să acorde o atenţie prioritară elevilor din comunităţile defavorizate care nu pot beneficia de soluţiile digitale de tip ”şcoala online”, din cauza lipsei echipamentelor şi/sau a infrastructurii necesare, pentru a evita deconectarea copiiilor de la procesul educaţional şi, în cel mai pesimist scenariu, abandonul şcolar.  Operaţionalizarea şi monitorizarea programului Euro 200 pentru a servi nevoilor create de criza sanitară, în sprijinul elevilor şi studenţilor cu posibilităţi financiare reduse este una dintre măsurile care pot sprijini acest obiectiv”, spun reprezentanţii AmCham România.

AmCham Romania susţine măsuri precum instruirea cadrelor didactice prin webinarii extinse la nivelul învăţământului preuniversitar şi superior pentru folosirea instrumentelor online de lucru cu elevii şi studenţii, relaxarea curiculei aferente ultimelor 2 luni de an şcolar şi decalarea examenelor de finalizarea a studiilor.

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este printre cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România, fiind recunoscută drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea României sau dinamica relaţiilor comerciale între SUA şi România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO