Business Travel

Urmează forumul de franciză, 1 noiembrie. Cristian Pandel, fondator Christian Tour: Lansăm sistemul de franciză. Este o şansă de dezvoltare pentru businessurile tinere, iar noi credem în forţa şi vitalitatea pe care le au micii antreprenori

Urmează forumul de franciză, 1 noiembrie. Cristian Pandel, fondator Christian Tour: Lansăm sistemul de franciză. Este o şansă de dezvoltare pentru businessurile tinere, iar noi credem în forţa şi vitalitatea pe care le au micii antreprenori

Cristian Pandel, fondator al Christian Tour „Anul 2018 este pentru Christian Tour cel mai bun an din istoria sa de peste 21 de ani. Estimăm că până la finalul anului vom atinge o cifră de afaceri de 85 de milioane de euro, în creştere cu 25% faţă de 2017.“

Autor: Cristina Roşca

22.10.2018, 00:08 1166

Cristian Pandel este unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria turismului, fiind cel care a pus bazele agenţiei Christian Tour în urmă cu mai bine de două decenii. Astăzi, Christian Tour, este cel mai mare touroperator de chartere de pe piaţa locală. Este totodată o companie cu 40 de agenţii de turism proprii în marile oraşe ale ţării, iar acum acţionarii, fraţii Cristian şi Marius Pandel, lansează sistemul de franciză pentru continuarea expansiunii pe piaţa din România şi nu numai.

„Puţini dintre cei peste 200.000 de turişti români care călătoresc în fiecare an cu agenţia Christian Tour ştiu că în urmă cu mai bine două decenii, undeva într-un subsol, nu departe de Fa­cultatea de Drept, por­neam la drum cu un vis, o mulţime de planuri în minte şi doar câţiva bani în buzunar“, îşi  aminteşte antreprenorul. Era pe atunci student la Drept, îndrăgostit de munte şi visa să-i ajute pe români să descopere lumea.

„Am crescut sănătos, am adăugat permanent noi şi noi servicii, destinaţii inedite şi programe speciale precum Senior Voyage. În acelaşi timp, am decis să exportăm peste graniţe din experienţa şi know-how-ul acumulate de-a lungul anilor şi am deschis sedii în alte ţări.“

Grupul de turism a raportat anul trecut vânzări de 67 milioane de euro, în urcare uşoară faţă de 2016 şi şi-a bugetat un nivel al businessului de 85 de milioane de euro pentru acest an, conform datelor transmise de reprezentanţii agenţiei de turism. Datele financiare plasează compania în topul celor mai mari jucători de pe piaţa locală de turism.

„Anul 2018 este pentru Christian Tour cel mai bun an din istoria sa de peste 21 de ani. Estimăm că până la finalul anului vom atinge o cifră de afaceri de 85 de milioane de euro, în creştere cu 25% faţă de 2017.“

Acesta a fost şi anul în care agenţia a testat noi destinaţii, introducând în portofoliul companiei şi programe de circuite culturale în destinaţii exotice. De asemenea, Pandel spune că el crede în reinventarea businessului, de aceea a adăugat la paleta de programe şi pe cel de City-Break, ţinând cont de tendinţa tot mai pronunţată în rândul românilor de a pleca, pe lângă concediul mare, şi în câteva minivacanţe de-a lungul unui an.

„Nu în ultimul rând, este anul în care ne-am orientat masiv spre vânzarea online şi am investit în dezvoltarea site-ului Christian Tour.“

Compania are planuri însă de dezvoltare şi în offline. Astfel că, pe lângă hotelul pe care îl administrează în Insula Corfu din Grecia, vrea să îşi completeze portofoliul cu noi unităţi de cazare atât în străinătate, cât şi în România.

De asemenea, compania lansează sistemul de franciză, iar Pandel spune că francizarea este pasul firesc pe care îl face ţinând cont de nivelul la care Christian Tour a ajuns ca business, precum şi pentru dezvoltarea viitoare a companiei.

„Este o şansă pentru businessurile mici, care vor să evolueze. Credem în forţa şi vi­ta­litatea pe care le au micii antreprenori în a dez­volta afaceri de succes. În definitiv, şi Christian Tour a început de jos, am crescut să­nătos în toţi aceşti ani, am învăţat din pro­pri­ile greşeli, le-am reparat, am făcut apoi lu­crurile mult mai bine, am îndrăznit să cre­dem că putem să facem o afacere curată, cre­ată şi gândită pentru români, în România.“

Pentru expansiune Christian Tour se uită atât la spaţii stradale, cât şi în centre comerciale şi malluri. Partenerii pot fi atât antreprenori sau executivi cu experienţă în turism, dar şi tineri oameni de afaceri aflaţi la început de drum. Agenţia de turism le oferă partenerilor sprijin în amenajarea unităţilor, în implementarea sistemelor, dar în acţiunile de marketing întreprinse.

Investiţia la cheie într-o unitate este de 25.000 - 75.000 de euro, fără taxă de franciză.

„Potenţialul acestui sector este uriaş atât la nivel mondial, cât şi pe plan naţional. Să nu uităm că industria ospitalităţii este unul dintre cei mai mari angajatori din lume. Cât despre dezvoltarea turismului, vedem că în ulti­mii ani, pentru tot mai mulţi români, va­canţa a devenit un lucru extrem de impor­tant în coşul de cumpărături al omului obişnuit.“

Pandel crede că turismul poate fi un motor important al economiei, iar mediul pri­vat „care deţine aproape integral acest sec­tor „trebuie obligatoriu sprijinit de mediul politic.

Piaţa francizelor traversează o perioadă de creştere susţinută în România, mergând mână în mână cu economia, cu puterea de cumpărare şi cu consumul privat. Astfel, principalii indicatori ai acestei pieţe „cifra de afaceri cumulată a businessurilor dez­vol­tate în franciză, numărul de concepte şi nu­mă­rul mediu de unităţi per business au crescut.

Mai exact, cifra de afaceri cumulată a sistemelor de franciză din România a crescut de la 1,9 miliarde de euro în 2015, la aproape 3 miliarde de euro la finalul anului trecut. Creşterea medie a fost de peste 20% în ultimii patru ani de zile.

Pe piaţa locală de franciză sunt peste 360 de concepte active cu un total de peste 9.800 de unităţi operate în sistem de franciză.

Ziarul Financiar împreună cu francize.ro pregătesc cea de-a treia ediţie a Catalogului Francizelor din România aferentă anului 2018. Acest produs va fi lansat pe pe 1 noiembrie la Bucureşti, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Forumului Investitorilor în Franciză.

 
 
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO