Companii

Actionarii Bere Azuga: Negocierile de vanzare au fost suspendate anul trecut din cauza crizei financiare

Actionarii Bere Azuga: Negocierile de vanzare au fost suspendate anul trecut din cauza crizei financiare

Violeta Moraru, director general si actionar al Bere Azuga: Am incheiat anul trecut pe pierderi

22.01.2009, 18:27 41

"Afacerile companiei au fost afectate in 2008 in special de cresterea foarte mare a pretului materiilor prime. Desi rezultatele anului 2008 nu sunt inca finalizate, Bere Azuga a incheiat anul trecut pe pierderi. Speram ca pana la finalul acestui an sa putem reveni pe profit", a afirmat Violeta Moraru, director general si actionar al companiei.

Bere Azuga inregistra dupa primele noua luni ale anului trecut o cifra de afaceri de 24 milioane de lei (6,6 milioane de euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, si o pierdere de peste 4,2 milioane de lei (circa 1,1 mil. euro), fata de un profit de 0,8 mil. lei obtinut dupa primele trei trimestre din 2007.
"Discutiile pentru vanzarea unui pachet de actiuni ale Bere Azuga au inceput in urma cu un an, dar nu au putut fi finalizate in 2008, fiind intrerupte din cauza primelor semne ale crizei financiare. Acestea au fost reluate insa la sfarsitul anului trecut", a declarat Violeta Moraru
Bere Azuga, companie cu aproximativ 200 de angajati si cu afaceri de peste opt milioane de euro la nivelul anului 2007, este controlata de omul de afaceri de origine moldoveana Valerii Moraru (cu 60,6% din actiuni), atat prin titlurile pe care le poseda ca persoana fizica, cat si prin compania Rombas Trans International.
Valerii Moraru a intrat in afaceri la inceputul anilor 1990 in Rusia, iar in urma cu opt ani s-a reintors in Romania, dupa mai multi ani de tatonari, de data aceasta convins sa cumpere primele pachete de actiuni in cadrul Bere Azuga, companie al carei actionar majoritar a devenit in 2006.
Asa cum el declara in luna octombrie a anului trecut intr-un interviu acordat ZF, "anul 2008 a fost unul dintre cei mai grei ani de cand am intrat in lumea de business".
Investitiile de peste doua milioane de euro realizate anul trecut in rebrandingul marcii principale a companiei nu au adus cresterile de vanzari asteptate initial de reprezentantii companiei, iar retehnologizarea fabricii a insemnat costuri suplimentare prin oprirea frecventa a productiei, ceea ce a afectat situatia financiara a producatorului Bere Azuga. 
In plus, Valerii Moraru si-a construit afacerile doar prin credite, acum din ce in ce mai greu de obtinut si rambursat din cauza lipsei de lichiditati. Astfel, Bere Azuga are numeroase credite de acoperit dupa ce actionarii companiei au decis sa investeasca 20 de milioane de euro in cresterea capacitatii de productie la un milion de hectolitri pana in 2010.
O productie anuala de un milion de hectolitri, fata de doar 200.000 de hectolitri cat are in prezent, ar insemna pentru Bere Azuga posibilitatea de a creste cota de piata a companiei la 4% in urmatorii cinci ani, fata de 1,2% cat detineau la inceputul anului trecut si posibilitatea de a deveni un competitor important pe piata berii.
Cu toate acestea, vanzarile de bere au fost in cel de-al treilea trimestru al anului trecut sub estimarile companiei, linia de apa plata a fost pusa in functiune cu intarziere, ceea ce a adus costuri suplimentare, iar preturile materiilor prime au crescut foarte mult in cursul anului trecut.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO