Companii

Acţionarii Oscar Downstream au 10 milioane de euro pentru investiţii în depozite, creşterea flotei şi noi puncte de vânzare

Acţionarii Oscar Downstream au 10 milioane de euro pentru investiţii în depozite, creşterea flotei şi noi puncte de vânzare

Citiţi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin (www.bmag.ro) despre planurile de dezvoltare ale Oscar Downstream.

Autor: Iuliana Roibu

09.04.2015, 00:04 1839

Oscar Downstream, a doua cea mai mare companie antreprenorială după cifra de afaceri din 2013, prezentă în distribuţia de carburanţi, şi-a construit bugetul din acest an pe o creştere de minimum 10%, avans susţinut de investiţiile în logistică şi de creşterea prezenţei companiei la nivel naţional, dar şi de o potenţială creştere a pieţei după scăderea destul de mare din 2014.

În 2014, compania a avut afaceri de 429 mil. euro, potrivit revistei Business Magazin (www.bmag.ro).

„Pentru 2014 s-a observat o scădere cu 17% a vânărilor la nivel naţional, iar scă­­derea din zona retail B2B a fost între 17 şi 21%. Deşi vânzările au scăzut, piaţa carburanţilor are loc de creştere până la 20-25% în condiţiile unei reduceri a TVA la 20% şi ale renunţării la creş­­­te­rea de 0,7 eurocenţi/litru pentru ac­­ci­ză, creş­tere ce a condus la migrarea mul­tor be­­ne­ficiari către statele vecine.“ Osc­ar Down­stream a avut în 2013 o cifră de afa­ceri de 2,35 mld. lei (533 mil. eu­ro), în scă­dere cu 4% faţă de 2012, un re­zul­tat cu care compania dezvoltată de Alin Ni­cu­lae s-a aflat pe locul doi în to­pul celor mai mari afaceri antrepre­no­ri­ale după De­­deman Bacău, potrivit unui cla­­sa­ment realizat de ZF pe baza bilan­ţu­­ri­lor depuse de companii la mfinante.ro. Pentru anul acesta, Oscar Down­stream are în plan să in­ves­tească 10 mi­lioa­ne de euro, care se vor împărţi între cons­truirea de de­po­zite, creşterea flotei şi des­chi­derea a noi puncte de vânzare.

 

Ce au făcut competitorii

Planul de dezvoltare a capacităţii de depozitare a Oscar este singular pe piaţa locală, deşi investiţii au mai fost. Cele mai multe companii din domeniu au cumpărat spaţiile de depozitare prin procesul de privatizare, acestea fiind legate fie de rafinării – cea mai importantă capacitate de depozitare a Lukoil este în rafinăria Petrotel (80.000 mc) – , fie de puncte strategice precum apropierea de Bucureşti (depozitul de la Jilava al Petrom are 30.000 mc), fie de centrul ţării (toate companiile din domeniu sunt prezente la Braşov sau în împrejurimi), fie de zonele maritimo-fluviale (Lukoil are capacitate de depozitare la Oil Terminal, Rompetrol depozitează la Petromidia, Petrom are depozit la Constanţa şi tot acolo plănuieşte o deschidere şi Oscar Downstream). Mol şi-a asigurat anul trecut prezenţa la Giurgiu, prin deschiderea unui depozit cu capacitate de 7.000 mc, aceasta fiind una dintre foarte puţinele investiţii noi în domeniu ale companiilor de pe piaţa locală controlate de jucători regionali.

AFACERI DE LA ZERO