Companii

Adevarata dezvoltare a pietei hoteliere va incepe cand vor fi gata autostrazile

Adevarata dezvoltare a pietei hoteliere va incepe cand vor fi gata autostrazile

Mircea Draghici este in prezent project manager in cadrul firmei de consultanta din domeniul hotelier Fivestar Hospotality

12.10.2008, 15:58 182

"Avem multe aeroporturi in Romania si ar trebui sa le valorificam. Infrastructura are un cuvant important de spus si cred ca adevarata dezvoltare a pietei hoteliere va incepe cand vor fi gata autostrazile", a spus Draghici, care este in prezent project manager in cadrul firmei de consultanta din domeniul hotelier Fivestar Hospitality.

Desi in ultimul timp mai multi hotelieri de pe piata au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare, acest lucru fiind pus atat pe seama crizei internationale, cat si a cresterii concurentei, Draghici considera ca atata timp cat economia Romaniei va creste si numarul de nopti de cazare petrecute de turistii straini in Romania va fi mai mare.
"Intr-adevar, criza de pe piata imobiliara a afectat hotelierii, iar creditarea mai scumpa blocheaza unele investitii, dar per ansamblu piata va continua sa creasca", a spus el. Cel mai mare numar de camere noi va fi inregistrat, potrivit lui Drgaghici, pe segmentul de trei si patru stele.
"In urmatorii trei-patru ani capacitatea va creste cu 30% pe segmentul de trei si patru stele. Nu va mai exista competitie doar intre cinci stele sau patru stele, ci si segementele diferite se vor lupta pentru clienti. Hotelurile de patru stele vor incerca sa fure clientii de trei stele cu tarife mai competitive", a spus Draghici.
Anul acesta piata hoteliera din Capitala a luat un avans considerabil atat pe segementul de patru stele, prin deschiderea Rin Grand - cu o capacitate de 1.500 de camere, cat si pe segmentul de cinci stele odata ce a devenit operational hotelul Radisson SAS de pe Calea Victoriei. Totodata, o extindere importanta au avut si hotelurile Ramada, bifand mai multe locatii din tara, precum si Golden Tulip. Pe de alta parte nume importante precum Starwood, care opereaza brandurile Le Meridien sau Sheraton, si-au anuntat intentia de a afilia hoteluri pe plan local, in timp ce Marriott si Hilton au anuntat ca vor sa deschida noi unitati.
"Lanturile mari sunt interesate sa intre in orasele mari si in cele care se dezvolta precum Timisoara, Cluj, Sibiu sau Oradea. Clujul, Oradea si Timisoara sunt pregatite pentru brandurile de cinci stele", a spus Draghici. Dezvoltarea alerta a pietei hoteliere locale este motivul pentru care Draghici s-a hotarat sa se intoarca in Romania dupa ce a absolvit MBA-ul de la Lausanne.
"M-am intors in Romania pentru ca am un avantaj competitiv aici si cunosc piata. Vreau sa cresc o data cu piata", a spus Draghici, care s-a specializat la Lausanne pe partea de consultanta.
"Am facut foarte mult pe partea de finatare, evaluare si cred ca in urmatorii ani marile agentii imobiliare prezente pe piata din Romania isi vor dezvolta aceasta divizie pentru ca zona hoteliera este atipica pentru imobiliare, perioada de amortizare a investitiei fiind mult mai ridicata. In afara exista consultanti hotelieri si in banci", a precizat Draghici, care a avut oferte de a lucra in hoteluri atat in Romania, cat si in afara.
Dupa cum afirma el, cei care participa la MBA-ul de la Lausanne au posibilitatea de a se angaja in cadrul unor companii importante.
"Exista doua sesiuni de angajari, toamna si primavara, si vin circa 60 de companii care recruteaza. Nivelul de cunostinte este recunoscut pe piata si in patru ani iti poti amortiza investitia", a spus Draghici, care a afirmat ca in total costurile MBA-ului s-au ridicat la 65.000 de euro, aceasta suma incluzand si banii pe care i-ar fi castigat daca ar fi lucrat.
Inainte de a pleca la Lausanne, Draghici, care are 32 de ani, a ocupat diferite functii in industria hoteliera, fiind in 2004-2006 secretar general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, director al hotelului Tempo in perioada 2003-2004, precum si preparator universitar la Facultatea de Economia Turismului Intern si International in cadrul universitatii Romano-Americana.
 
 
Al doilea absolvent de MBA la Lausanne vrea un job in Dubai
Martin Laurentiu va fi al doilea roman absolvent al unui MBA la Laussane, dar spre deosebire de Draghici nu urmareste sa se intoarca in Romania in perioada urmatoare. El a hotarat sa participe la acest masterat pentru ca vrea sa urmeze o cariera in industria ospitalitatii, dupa patru ani in care a lucrat in industria aeriana, ca assistant services director al companiei aeriene Qatar Airways. "In acest moment nu intentionez sa ma intorc in Romania dupa absolvire deoarece cred ca oportunitatile reale in domeniul ospitatlitatii la noi in tara vor veni peste trei - patru ani, dar nu exclud posibilitatea de a reveni in Romania". Ca si Draghici, Laurentiu Martin se va axa pe consultanta in industria hoteliera. "In acest moment urmaresc sa ma axez pe consultanta in real estate investment si asset management si doresc sa ma reintorc in Orientul Mijlociu, in Dubai, Abu Dhabi sau Qatar unde proictele pe urmatorii 10 ani au mare nevoie de specialisti in domeniu", a spus Martin Laurentiu, care a precizat ca urmareste sa isi amortizeze investitia in cinci ani. Potrivit lui, in cadrul MBA-ului de la Laussane mai este inca un roman, care are cetatenie americana. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO